در آبان امسال با کاهش مصرف در سایر حوزه ها، گاز تحویلی به نیروگاه های گیلان 26 درصد افزایش یافته است.  

به گزارش مهر گیلان – عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر افزایش مصرف گاز در استان، اظهار داشت: مصرف گاز در آبان امسال با ۵ درصد افزایش به ۶۵۶ میلیون مترمکعب رسیده که این افزایش بعلت رشد حجم گاز تحویلی به نیروگاه های استان است.

وی در همین راستا بیان کرد: نیروگاه های گیلان در آبان امسال ۲۵۲ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

جمال نیکویی درخصوص مصرف گاز در بخش خانگی گفت: علیرغم جذب حدود ۴۰ هزار مشترک جدید در سال گذشته، مصرف گاز در حوزه خانگی با ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۷۲ میلیون مترمکعب رسیده که این مهم، نشان از مدیریت بهینه مصرف توسط مشترکین گاز طبیعی در گیلان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان مدیریت مصرف توسط مشترکین خانگی گاز را بسیار ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: صرفه جویی و مدیریت مصرف توسط مشترکین گاز خانگی سبب شد تا حجم بیشتری از گاز ورودی به استان به بخش نیروگاهی تحویل شود.

وی همچنین از مصرف ۱۰۱ میلیون مترمکعب گاز در بخش های تجاری و صنعتی و ۳۱ میلیون مترمکعب گاز در بخش حمل و نقل خبر داد و گفت: مصرف گاز در این بخش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

جمال نیکویی در پایان، از همه مشترکین گاز درخواست کرد تا همانند سال های گذشته با مدیریت مصرف گاز، رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه) و استفاده از لباس های مناسب و ضخیم تر در ایام سرما، ضمن کاهش هزینه های خانوار، شرایط را برای توزیع پایدار و مطمئن گاز در فصل زمستان برای تمام نقاط استان فراهم کنند