برای درمان کبد چرب روش‌های غلط زیادی بین مردم رایج است، اما هیچ درمان معجزه آسایی یا غذای معجزه آسایی برای آن وجود ندارد.

به گزارش مهر گیلان به نقل از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، امروزه به موازات شیوع چاقی، کبد چرب نیز شیوع بالایی پیدا کرده است، قدم اول برای درمان کبد چرب، معمولا کاهش وزن با رژیم غذایی سالم و ورزش است.

کاهش وزن معمولا در راستای بیماری کبد چرب غیرالکلی است. کاهش ده درصد از وزن بدن، ایده آل است، اما حتی کاهش ۳ تا ۵ درصد از وزن بدن نیز، می‌تواند به وضوح عوامل خطرناک را کاهش دهد.

باید رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید و به صورت منظم ورزش کنید. غذا‌هایی با میزان کربوهیدرات بالا مثل نان سفید، برنج، سیب زمینی و ذرت را محدود کنید و مصرف نوشیدنی‌هایی با میزان شکر زیاد، مثل نوشیدنی‌های ورزشی و آب میوه صنعتی را متوقف کنید.

درمان‌های جایگزین:

برای درمان بیماری کبد چرب غیرالکلی، هیچ گزینه‌ی درمانی دیگری اثبات نشده است، اما محققان در حال مطالعه هستند که آیا بعضی از ترکیبات طبیعی می‌تواند مفید واقع شود یا نه، از جمله ویتامین E و سایر ویتامین‌ها با نام آنتی اکسیدان می‌توانند با کاهش یا خنثی کردن آسیب‌های ناشی از التهاب، به محافظت از کبد کمک کنند، اما تحقیات بیشتری نیاز است.

بعضی از شواهد بیان می‌کنند که مکمل‌های ویتامین E، احتمال دارد برای افرادی با آسیب کبدی ناشی از بیماری کبد چرب غیرالکلی، مفید باشد، اما ویتامین E با افزایش میزان خطر مرگ و در مردان با افزایش خطر سرطان پروستات مرتبط است.

همچنین در تحقیقات نشان داده شده است که در بین افرادی با بیماری کبد چرب غیرالکلی، آن‌هایی که گزارش داده اند که قهوه می‌نوشند، نسبت به آن‌هایی که قهوه کم می‌نوشند یا اصلا نمی‌نوشند، آسیب کبدی کمتری می‌بینند، معلوم نیست که چگونه قهوه بر آسیب دیدگی کبد اثر می‌گذارد.