مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: با توجه به تعطیلی ادارات طی روز پنجشنبه، ۱۹۹ هزار متر مکعب در مصرف گاز صرفه جویی شده است

به گزارش مهر گیلان-عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز گیلان روز جمعه دوم دی ماه ۱۴۰۱ در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت، عنوان کرد: با توجه به اینکه طی امسال به طور میانگین ۱۰ درصد افزایش مصرف گاز داشتیم، این رقم باید اصلاح شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک گاز در گیلان داریم که بیش از یک میلیون از این تعداد را مشترکین بخش خانگی تشکیل می دهند.

جمال نیکویی در ادامه در زمینه وضعیت گازرسانی در استان گفت: وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای گیلان بسیار مناسب و بالاتر از میانگین کشوری است و تمامی شهرستانها و شهرها بجز شهرک تاریخی ماسوله از نعمت گاز بهره مندند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان افزود: همچنین ۲ هزار و ۱۱۷ روستا در گیلان از نعمت گاز برخوردارند که این تعداد ۹۶.۷ درصد روستاهای استان را شامل می شود حال آنکه میانگین کشوری ۸۵ درصد است.

وی ادامه داد: طی سالجاری با تلاش همه کارکنان و پیمانکاران شرکت گاز ۱۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه اضافه شد و۱۰هزار علمک گاز نیزدر استان نصب شد.

جمال نیکویی اضافه کرد: با توجه به عملکرد سالجاری هم اکنون بیش از۲۰ هزار و۵۰۰ کیلومتر شبکه خط توزیع و تغذیه گاز در گیلان داریم و تعداد علمک های نصب شده در گیلان به ۶۳۱ هزار مورد رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز ۳۴ روستا در حال گازرسانی است و با توجه به مجوزهای گرفته شده ۱۲۰ روستا نیز سال آینده از نعمت گاز برخوردار می شوند و فقط حدود۶۰ روستای بالای۲۰ خانوار که صعب العبور هستند تا پایان سال آینده فاقد گاز خواهند بود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در خاتمه با تاکید مجدد بر رعایت دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه) و استفاده از لباس مناسب در خانه‌ها گفت: اگر تنها یک درجه دمای هوای خانه را کاهش دهیم، تمام صنعتگران گیلانی می‌توانند از نعمت گاز برخوردار شوند و به فعالیت خود در شرایط فعلی ادامه دهند.