جلسه مدیریت پسماند شهرستان رشت با دستور بررسی وضعیت تفکیک زباله از مبدا با حضور مهندس مسعود کاظمی معاون عمرانی استاندار، دکتر امام‌پناهی فرماندار رشت، مهندس یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت و دیگر مسئولین ذیربط در سالن جلسات الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش مهر گیلان – مسعود کاظمی معاون عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت های باکیفیت بیان کرد: دستگاههای دولتی و شهرداری ها باید در کنار دولت باشند و با قرار گرفتن در مسیر اصلی نسبت به حل معضلات و مشکلات شهری گام بردارند.

وی افزود: با توجه به اجرای دستور پنجشنبه ها با موضوع پسماند از سوی استاندار، تمامی فعالیت های شهرداران در حوزه پسماند رصد می شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر وجود ارتباطات تنگاتنگ مدیران استانداری با مجموعه مدیریت شهری شهرستانهای استان خاطرنشان کرد: از شهرداران انتظار است تا با سرکشی به محلات و شناسایی مسائل و دغدغه های موجود، نسبت به رفع مشکلات محلات، اقدامات سازنده ای داشته باشند.

وی با اشاره بر لزوم ارتقا دستاوردهای دولت از سوی دستگاههای اجرایی و شهرداران گفت: شهردار و رئیس شورا باید نیاز شهروندان در حوزه محله ای و شهری را به خوبی درک کنند و با تکیه بر داشته های خود مشکلات و معضلات شهروندی را رفع نمایند.

دکتر مسعود کاظمی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مدون از سوی شهرداران تصریح کرد: ما باید در حوزه رفع معضل پسماند پیشرو باشیم ، بسیاری از شهرداران گزارش فعالیت های خود را فصل به فصل به حوزه شهری استانداری ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: اگر شهرداران تمام ظرفیت خود را پای کار آورند، من تمام قد در کنار آن شهردار و مجموعه مدیریت شهری خواهم ماند .

کاظمی با تاکید بر اینکه همه مدیران و شهرداران اعضای یک مجموعه هستند، گفت: نمره قبولی شهرداران با افزایش درآمد، ارتقای فعالیت و جلب رضایتمندی مردم و شهروندان محقق خواهد شد.

وی افزود: در ساماندهی مجموعه سازمان پسماند شهرداران در کنار مدیران استانی با یک اقدام نو نسبت به انجام تکالیف خود متعهد خواهند شد و در راستای افزایش درآمد پایدار و محیط زیست پایدار همگام و همراه هم خواهند بود.
 

مهندس یوسف یزدانی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از توجه مسئولین استانی در حوزه ساماندهی پسماند بیان کرد: بحث پسماند و ارزش افزوده دو موضوع مهم است که اکثر شهرهای استان با آن درگیرند .

وی افزود: شهرداری ها سهم اندکی ازآن ارزش افزوده را بهره مندند و بر این اساس اکثر شهرداران وقت خود را معطوف حوزه درآمدی می کنند.

سرپرست شهرداری رشت با قدردانی از دولت سیزدهم، استاندار و معاونت عمرانی استاندار در راستای تلاش در زمینه ساماندهی سایت سراوان تصریح کرد: تمام مدیران دولت سیزدهم در گیلان تلاش خود را در این روزها معطوف ساماندهی سایت سراوان داشته اند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد کاور زباله در سایت لندفیل سراوان خاطرنشان کرد: پروژه کاور لندفیل سراوان در یک ماهه اخیر حدود ده درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است تا پایان سال پیشرفت این پروژه تا سی درصد ارتقا یابد.

یوسف یزدانی از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی تاپایان سال خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در مجموعه مدیریت شهری تلاش وافر داریم تا در سال جاری انتقال زباله به سایت سراوان را نداشته باشیم و در پی عدم انتقال زباله به سایت سراوان موضوع پیگیری تصفیه شیرابه و قطع انتقال زباله از دیگر برنامه های مجموعه مدیریت شهری در سال جدید است.