فرزاد توکلی از ارتقاء تکنولوژی دو سایت تلفن همراه در دو روستای آق مسجد و سیاه لرز شهرستان رضوانشهر و بهره مندی ۱۵۰ خانوار از اهالی این دو روستا و ۷۷ خانوار در روستای همجوار به اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش مهر گیلان به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: با ارتقاء تکنولوژی دو سایت موجود همراه اول، دسترسی دو روستای آق مسجد و سیاه لرز از بخش پره سر شهرستان رضوانشهر و همچنین روستای پارگام به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

وی با بیان این که برای ارتقاء تکنولوژی سایت‌های استان از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) سرمایه‌گذاری شده است، بیان داشت: جمعیت ۷۴۶ نفری در ۲۲۷ خانوار از این روستاها از اینترنت پرسرعت نسل چهارم بهره مند شدند.

مدیرکل ICT استان افزود: کاهش شکاف دیجیتالی و اجرای عدالت ارتباطی و رشد متوازن اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات از اهم اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

توکلی با اشاره به سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی سایت مذکور از محل منابع طرح USO ، تصریح کرد: این اداره کل در تلاش است توسعه دسترسی ارتباطات و اینترنت برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طبق زمان بندی و در اسرع وقت صورت پذیرد.