فرماندار رشت با اشاره به جایگاه والای زنان در آموزه های دینی و تمدن ایرانی_اسلامی، گفت: در چارچوب نظام اسلامی و تفکر دینی، جنسیت به هیچ وجه مانعی در بروز و ظهور توانمندی افراد نیست.

به گزارش مهر گیلان-دکتر حمیدرضا امام پناهی در نشست صمیمانه ظهر امروز (شنبه) با بانوان همکار در مجموعه فرمانداری که به مناسبت گرامیداشت روز زن و مقام مادر برگزار شد، ضمن تبریک تبریک ولادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، ایشان را بهترین الگوی زن مسلمان ایرانی دانسته و بر لزوم بهره گیری هر چه بیشتر از گفتار و رفتار آن حضرت در خانواده و اجتماع تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی در عرصه عمل ثابت نموده که در طول عمر بیش از چهار دهه ای خود تعهد، تخصص، شایستگی‌ و توانمندی‌ها در حوزه های گوناگون را بدون توجه به جنسیت افراد مورد توجه قرار می دهد؛ گفت: افزایش حضور زنان در دستگاه‌ها و در خلال سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موجبات توسعه بیش از پیش تمامیت جامعه در زمینه های گوناگون را فراهم آورده است.

وی تاکید کرد: با استفاده از فرصتی که انقلاب در اختیار بانوان قرار داده؛ زن مسلمان ایرانی در هر کجا که حضور داشته، استعداد و شایستگی خود برای احراز مناصب و نقش‌آفرینی موثر در اجتماع را ثابت نموده است.

امام پناهی افزود: تسهیل و فراهم آوردن فضای ایفاء نقش اجتماعی در کنار انجام وظایف همسری و مادری برای بانوان کشورمان، نشان از میزان اعتباری است که نظام اسلامی برای نیمه موثر در پرورش نسل آینده ساز جامعه، قائل است.

فرماندار رشت با بیان این مطلب که سطح امنیت، کرامت، آزادی و امکاناتی که جمهوری اسلامی بر اساس آموزه های دینی، خود را موظف به تامین آن برای بانوان مسلمان می داند قابل قیاس با ادعاهای توخالی و نگاه ابزاری غرب به مسائل حوزه زنان نیست، اظهار داشت: دستاوردهای قابل توجه جمهوری اسلامی در فراهم آوردن بستر حضور موثر بانوان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی از جمله در مراکز علمی و سازمان های اداری، مهمترین مولفه در بی اثر کردن تلاش اخیر دشمنان در ضربه به انقلاب از راه شبهه افکنی و وارو‌نه سازی اخبار مرتبط با حوزه زنان بوده است.

در پایان این جلسه، فرماندار رشت به مناسبت گرامیداشت روز زن و مقام مادر از بانوان همکار در مجموعه فرمانداری تقدیر به عمل آورد.