وزیر کشورگفت: با توجه به کاهش فشار گاز در استان‌های شمالی، افزایش مصرف گاز باعث ایجاد مشکل در این مناطق می‌شود و ضروریست از هرگونه سفر به این استان‌ها خودداری شود.

به گزارش مهر گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات کشور؛ جلسه ستاد مدیریت بحران به منظور بررسی آخرین وضعیت کشور متاثر از سامانه‌های بارشی اخیر و کاهش محسوس دما به ریاست وزیر کشور و اعضای ستاد ملی مدیریت بحران کشور در محل وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست، وزیر کشور با تقدیر از همراهی مردم در مدیریت مصرف گاز گفت: در نشست امروز که به صورت وبیناری با استانداران سراسر کشور برگزار شد، آخرین وضعیت برودت هوا و مدیریت سوخت در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شرکت ملی گاز و سایر دستگاهها، هم اکنون شرایط مدیریت شده است، گفت: لازم است مدیریت مصرف و کاهش مصرف از سوی هم وطنان عزیز کشور به خصوص در استان‌های شمالی رعایت شود.

دوگانه سوز کردن موتورخانه ادارات، مشعل کارخانه‌ها و نانوایی‌ها از دیگر محور‌های مورد اشاره دکتر وحیدی بود و در این خصوص گفت: این موضوع به لحاظ پدافندی امر جدی است و باید از سوی دستگاه‌های متولی دنبال شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت آمادگی‌های لازم از سوی دستگاه‌های خدمات رسان و استان‌های معین اشاره کرد و گفت: در صورت لزوم به استان‌هایی که نیازمند کمک باشد به صورت فوری اقدامات لازم انجام گیرد.

دکتر وحیدی همچنین از فعالیت مستمر عوامل راهداری در بازگشایی مسیر جاده‌ها خبر داد و گفت: این کار به نحو مناسبی از سوی سازمان راهداری کشور انجام شده و باید به صورت مستمر ادامه یابد.

همکاری بخش صنعت در مدیریت مصرف گاز دیگر موضوع مورد اشاره وزیر کشور بود و در این ارتباط گفت: صنایع کشور با کاهش مصرف، فداکاری بزرگی برای آسایش مردم داشتند که شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت هر جه بیشتر مصرف سوخت در کشور گفت: انشالله با مدیریت بهینه مصرف گاز بتوانیم در ایام پیش رویی که با برودت هوا مواجه هستیم تامین مناسب گاز را برای شهروندان عزیز کشور داشته باشیم.

اجتناب از سفر‌های غیر ضرور به استان‌های شمالی تاکید دیگر دکتر وحیدی بود و در این خصوص گفت: با توجه به کاهش فشار گاز در این استان‌ها هر گونه تقاضا و مصرف زیاد باعث ایجاد مشکلات می‌شود و برای همین از هر گونه سفر به این استان‌ها خودداری شود.

دکتر وحیدی در پایان با مهم شمردن اطلاع رسانی به افکار عمومی، گفت: طرح پویش یک خانه یک اتاق گرم ایده بسیار خلاقانه و خوبی بود که در استان خراسان جنوبی انجام شد و نتایج خوبی هم از این طرح اخذ شد و لازم است اطلاع رسانی جدی به خصوص از سوی صدا و سیما راجع به این امر مهم صورت گیرد.