یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در جلسه تعیین تکلیف زمینهای نسقی مناطق پنجگانه ضمن تاکید بر جلوگیری از ساختمان سازی های فاقد مجوز گفت: مناطق و نواحی باید شهروندان را برای اخذ پروانه های ساختمانی تشویق کنند.

به گزارش مهر گیلان-جلسه تعیین تکلیف زمینهای نسقی مناطق پنجگانه سطح شهر امروز سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ به ریاست یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت و با حضور سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت، ویسی معاون معماری و شهرسازی،مدیران حراست و بازرسی و مدیران مناطق و ستادی برگزار شد.
یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در این جلسه ابراز داشت: شهروندان انتظار دارند موضوع انشعابات ساختمانهای نسقی زودتر تعیین تکلیف شود و رئیس کل دادگستری گیلان هم برای تکمیل آمار ساختمانهای نسقی ساخته شده و مشارکت مردم در این زمینه تاکید زیادی دارند.
یزدانی همچنین ضمن تقدیر از رویکرد دادستان استان گیلان در مورد رفع مشکل طرح تفصیلی شهر رشت ادامه داد: انتظار دارم برنامه کاری به سمت و سویی پیش برود که با افزایش همکاریهای متقابل و تنگاتنگ نواحی، مناطق و حوزه شهرسازی موارد خلاف سازی به حداقل ممکن برسد.

سرپرست شهرداری رشت یادآور شد: در مورد ارائه بتن توسط شرکتهای تولید بتن هم مکاتبه‌ای را با سیستم قضایی انجام خواهیم داد تا ارائه بتن تنها در صورت اخذ پروانه ساخت و تعمیرات شهرداری انجام گیرد.
یزدانی اذعان کرد: از آنجا که تبعات اجرای آرا تخریب صادر شده بسیار زیاد است بنابراین باید زمینه ساخت و ساز غیرمجاز را تا جایی که میتوانیم و‌ قانون به ما اجازه میدهد مسدود کرده و مردم را برای اخذ پروانه ساخت تشویق کنیم زیرا نهایتا این امرهم به نفع شهرداری و هم به نفع خود شهروندان خواهد بود.
 
 
ویسی معاون معماری و شهرسازی هم در این جلسه با بیان اینکه قبلا لیستی از مافیای خلاف ساز تهیه شده است ابراز داشت: برای حل هر چه زودتر ساختمانهای نسقی فاقد انشعابات درصددیم ابتدا مشخص کنیم که آیا این ساختمانها شخصی ساز هستند یا خیر همچنین باید وضعیت کمیسیون ماده ۱۰۰ این املاک را هم مشخص کنیم.
 
ویسی ضمن تاکید بر لزوم اطلاع رسانی در مناطق حاشیه‌ای شهر برای ممانعت از هرگونه خلاف سازی با بیان اینکه نقص‌های طرح‌های تفصیلی با کمک مدیران مناطق احصا شده است تصریح کرد: شهرداری تلاش میکند تا به نحوی مشکل ساختمانهای نسقی فاقد انشعابات را حل کند اما مدیران مناطق هم باید به گونه‌ای عمل کنند تا از این پس در محدوده آنها ساخت و ساز بدون پروانه انجام نگیرد.

لازم به ذکر است هرکدام از مدیران مناطق پنجگانه شهرداری رشت هم در این جلسات نکته نظرات خود را پیرامون اراضی نسقی، ملک‌های بدون پروانه، ساخت و سازهای بدون مجوز، اجرای درست فرآیند نظارت‌ها، طرح پیش‌بینی اراضی از سوی شهرداری برای ساخت و ساز، اطلاع‌رسانی کامل و دقیقتر از خلاف سازی، تقویت تیمهای کارشناسی، الکترونیکی کردن فرآیندهای اخذ پروانه ساختمانی و غیره، مقابله با خلاف سازی و موارد مشابه ایراد داشته و راهکارهای لازم را ذکر نمودند.