برای عبور موفق از تابستان سال آینده، پروژه های مختلفی در سطح استانی و کشوری اجرا خواهند شد.

به گزارش مهر گیلان-بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در گفت و گو با خبر۲۰ سیمای مرکز گیلان، گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان در بازه زمانی سه ساله موفق به کسب رتبه اول در عملکرد صحیح سیستم های حفاظت شبکه انتقال شد که دستاورد بزرگ و ارزشمندی برای شرکت محسوب می شود.
وی در خصوص برنامه های آتی شرکت، گفت: تعداد ۱۵ پروژه برای تابستان سال آینده در سطح استانی و ملی تعیین شده که برای اجرای این پروژه ها، حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.
داراب زاده در مورد مدیریت مصرف برق و گاز گفت: با توجه به برودت هوا و سرمای کم سابقه در کشور، مدیریت مصرف گاز وبرق ضروری وحیاتی است و مردم عزیز باید در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند تا هم استانی ها و هموطنانمان از نعمت برق وگاز برخودارشوند.
داراب زاده گفت: در استان گیلان حرکت های بسیار خوبی برای استفاده از انرژی های نو انجام شده است. در شهرستان رودبار ۲ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در حال احداث داریم که طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود اوایل سال آینده از این نیروگاه‌ها بهره برداری کنیم.
وی افزود: نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نیاز امروز وضرورت فردای ما هست و سیاست ها مبتنی بر این است که در استان گیلان نیروگاه‌های تجدیدپذیر گسترش و توسعه یابند و رقم قابل توجهی از سبد تولید انرژی گیلان به انرژی های پاک اختصاص پیدا کند.