نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وجود بیمارستانهای ۱۰۰ساله و بی کیفیت، برازنده مردم گیلان نیست، گفت: در بخش اجرای طرح های سلامت محور و همچنین ساماندهی بیمارستان های فرسوده گیلان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

به گزارش مهر گیلان-آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی‌فقیه در گیلان در دیدار با معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیمارستان های گیلان، اظهار کرد: بیمارستان‌های مرکز استان بسیار قدیمی هستند و به گفته مسوولان‌ گیلان، آخرین استان به لحاظ برخورداری از زیرساخت‌های درمانی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اطاله احداث پروژه بیمارستان های در حال ساخت گیلان، بیان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان های در حال ساخت استان از سالها پیش شروع شده و اما هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر سرعت بخشی در اجرای طرح های سلامت محور در گیلان، گفت:  به نظر می رسد در گیلان انگیزه‌ای برای اینکه طرح‌های سلامت محور به اتمام برسد، وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت و همدلی باید محور کار همه مسئولان قرار گیرد، افزود:  وجود بیمارستانهای ۱۰۰ساله و بی کیفیت ، برازنده مردم  استان نیست، در بخش اجرای طرح های سلامت محور و همچنین ساماندهی بیمارستان های فرسوده گیلان باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه وجود برخی بیماری ها در گیلان به مسایل زیست محیطی و آلودگی ها بر می گردد، اضافه کرد: عبور دو رودخانه آلوده از وسط شهر رشت و پسماند سرریز به این رودخانه‌ها یکی از منشا آلودگی ها و بیماری ها در استان به شمار می رود.

وی با اشاره به آلودگی تالاب انزلی و دیگر تالاب های استان، افزود: تالاب‌ها که مظهر زیبایی باید باشند اکنون به دلیل آلودگی فراوان به معضل زیست محیطی تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز مردم برای تلطیف اوضاع،  برکه درست می کنند اما ما رودخانه ها و تالاب ها را تخریب می کنیم، افزود: ما از نعمات الهی درست استفاده نمی کنیم و با کارهای غیراصولی و تخریب گرایانه، ماهیت و حیات آن را به خطر می اندازیم.

وی با انتقاد از عدم توجه مسئولان به تقویت زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان استان گیلان، اضافه کرد: بی توجهی مسئولان به توسعه زیرساخت های درمانی در بخش دولتی در گیلان، شایسته مردم گیلان نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دانشگاه علوم پزشکی را چشم سلامت جامعه دانست و گفت: آسیب در بخش سلامت جامعه، هیچگاه ترمیم پذیر نیست و غیرقابل جبران است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه توجهات به نظام سلامت و بخش درمان باید بر پایه عدالت باشد، گفت: وجود زیرساخت‌های مناسب بیمارستانی و افراد دلسوز، موجب میشود تا سطح سلامت  ارتقا پیدا کند.