رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: تا سه سال آینده رودخانه های زرجوب و گوهررود که با فاضلاب و شیرابه آلوده شده اند، تصفیه می شوند.

به گزارش مهر گیلان به نقل از ایسنا –محمدرضا احمدی، با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق با کلیات بودجه ۱۴۰۲ موافقت کردند، گفت: در کمیسیون تلفیق مجلس کلیات بودجه تصویب شد و از یکشنبه هفته آینده پیگیر جزییات این لایحه در مجلس هستیم.

وی با اشاره به تاکید بودجه ۱۴۰۲ بر محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی و اشتغال آفرینی و جهش تولید دانش بنیان، افزود: افزایش ۲۵ درصدی برای بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، در ادامه به توجه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر پیگیری مطالبات معلمان، تصریح کرد: طرح رتبه بندی معلمان سالیان سال در کمیسیون آموزش و تحقیقات مغفول مانده بود و انجام نمی شد لذا برای اجرای این طرح یک قدم برداشتیم.

احمدی با بیان اینکه مهرآفرینان را مجددا در قالب الحاقیه به بودجه اضافه کردیم، گفت: در تلاشیم تا دغدغه معلمان برای رتبه بندی را رفع کنیم، زیرا حرمت معلم بسیار بالا و حائز اهمیت است و معلمان ما باید جایگاه واقعی خودشان را حفظ کنند و دغدغه معیشت نداشته باشند تا در کلاس آموزش با کیفیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلمان باید دانش آموز در تراز انقلاب را تربیت کنند، متذکر شد: حفظ و ارتقای جایگاه معلم بسیار مهم است که در طرح رتبه بندی معلمان، ساماندهی تمام گروه های فرهنگی دیده شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مدارس را نیازمند فضای آموزشی دانست و بیان کرد: برخی از مدارس ما از امکانات و تجهیزات اولیه بی بهره هستند.

وی همچنین به پروژه های مهم و کلان گیلان که در طرح ملی مطرح هستند نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پسماند سراوان و کریدور شمال – جنوب و راه آهن رشت – انزلی به برون رفت گیلان از مشکلات اقتصادی کمک می کند و لذا مقرر شده استانداران سه استان شمالی و نمایندگان آنان با رئیس مجلس نشست داشته باشند.

احمدی، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر راه اندازی کریدور شمال و جنوب در جریان سفر رئیس جمهور روسیه به ایران، اضافخ کرد: با کمک روسیه این کریدور را فعال خواهیم کرد و قطعا برای استان و کشور گشایش اقتصادی را به دنبال دارد.

نماینده رشت و خمام در مجلس، با بیان اینکه راه آهن رشت – انزلی تا خرداد ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد، گفت: توسعه دریایی و تبدیل بنادر گیلان به بارانداز تجاری کشورهای حاشیه خزر، برای اقتصاد کشور بسیار مفید است.

وی پسماند گیلان را دغدغه ملی دانست و افزود: مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۱ دیگر زباله ای در سراوان دفن نشود، زیرا با یک مساحت ۲۵ هکتاری از دپوی زباله ۱۱۰ متری مواجه هستیم و باید یک لندفیل جدید جهت دفن اصولی و بهداشتی تعیین کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، در پایان به توافق ۵۰۰۰ میلیاردی با قرارگاه خاتم جهت تصفیه دو رودخانه رشت اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا سه سال آینده رودخانه های زرجوب و گوهررود که با شیرابه سراوان و پساب کشاورزی و فاصلاب خانگی و صنعتی و بیمارستانی آلوده شده اند، تصفیه شوند.