فرماندار رشت از افتتاح 252 پروژه دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: برای بهره برداری این طرح‌ها بیش از 1600 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گزارش مهر گیلان/حمیدرضا امام‌پناهی فرماندار شهرستان رشت پیش از ظهر امروز دهم بهمن ماه در شورای اداری شهرستان که با حضور مدیران شهرستانی در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب، اظهار کرد: خیلی‌ها تصور می‌کردند عمر انقلاب انقدر نباشد و فتنه‌هایی را ایجاد می‌کردند تا مانع ماندگاری انقلاب شوند اما به لطف الهی انقلاب اسلامی ایران فراز و نشیب‌های متعدد را با موفقیت پشت‌سر گذاشت.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات نکرد که حتی یک خودروی آمریکا را مورد هدف قرار دهد اما خون‌بهای شهید سردار سلیمانی برچیده شدن بساط آمریکا در منطقه بود که با حمله به عین‌الاسد محقق شد. اگر می‌بینیم در این اغتشاشات اخیر هم توان خود را به کار بستند به دنبال این هستند که اعتماد و اطمینان مردم و حاکمیت را کمرنگ کنند تا مردم و جوانان را ناامید کنند.

امام‌پناهی با بیان اینکه برای حفظ انقلاب بیش از ۲۳۰ هزار شهید دادیم، گفت: هر جا که ندای آزادی خواه بلند شد، هدایت و حمایت کردیم. اجازه ندادیم کشورهای غربی به‌راحتی سرمایه مسلمین را چپاول کنند. ضعف‌هایی وجود دارد که دشمنان برجسته می‌کنند تا قدرت نظام را مخفی و فاصله نسلی ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: همین نسل جدید خارج از مرزهای ما برای دفاع از حاکمیت، حضور یافت و افتخارآفرینی کرد. انقلاب با ویژگی دین‌مداری، ایمان، شایستگی و تدابیر امام(ره) توانسته موفق باشد.

وی همچنین با اشاره به تحریم سپاه افزود: خباثت به سپاه که پرچمدار مبارزه با تروریسم بوده، نشانه کوته‌فکری استکبار است زیرا سپاه در دفاع و حفظ اسلام هر جا لازم بوده، حضور یافته است.

امام‌پناهی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر گفت: در دهه فجر امسال ۲۵۲ پروژه عمرانی و طرح‌های اشتغال‌زا با ارزش اعتباری ۱۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد که بیانگر عملکرد دولت مردمی و انقلابی است و باید اقدامات این دولت انقلابی بازگو شود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دولت سیزدهم برآمده از متن مردم است و می‌تواند با ویژگی انقلابی، ولایی و جهادی بودن به توفیقات چشمگیری دست یابد، تصریح کرد: در مقایسه با دهه فجر سال گذشته پروژه‌ها از منظر اعتباری ۱۱۴ درصد معادل ۷۵۰ میلیارد تومان رشد داشتند.

وی با اشاره به جزئیات پروژه‌های دهه فجر، بیان کرد: امسال ۸۱ پروژه در حوزه توسعه انرژی برق با اعتبار ۹۱ میلیارد تومان، ۹۰ پروژه عمران شهری و روستایی با اعتبار ۳۰۵ میلیارد تومان، ۱۲ طرح در حوزه صنعت و طرح‌های اشتغال‌زا با اعتبار ۱۰۳۴ میلیارد تومان، یک پروژه در حوزه ورزشی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان، تعداد ۵۴ پروژه ذیل سر فصل حمایت از مددجویان و توانخواهان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی، دو پروژه حوزه کشاورزی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی به بهره برداری می‌رسد.

امام‌پناهی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های دهه فجر ۱۰۹۳ فرصت شغلی فراهم می‌شود که ۸۸۶ اشتغال موقت و ۲۰۷ اشتغال دائم است، گفت: از دهه فجر سال گذشته تا امسال، ۷۰ کیلومتر آسفالت راه شهری و روستایی انجام شده، در حوزه برق هم ۳۰۰ کیلومتر از سیم‌های برق قدیمی با کابل خودنگهدار تعویض شد و ۷۲ دستگاه ترانس نصب شد، در حوزه آب شرب هم ۳۰ روستا شبکه آبرسانی آنها تکمیل شده و ۱۶ روستا هم لوله‌گذاری شدند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: ۱۹۰ طرح به ارزش بیش از ۴۲۱ میلیارد تومان با تعهد اشتغال ۵۰۶ نفر از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰و همچنین ۲۵۱۰ طرح هم به ارزش بیش از ۲۰۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مربوط به کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی تأمین و پرداخت شده است. در بخش اشتغال‌زایی روستایی بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان رشت گفت: اغلب نانوایی‌ها به سامانه کارتخوان مجهز شدند، از ۹۱۱ واحد خبازی بیش از ۸۹۰ واحد مجهز شدند که هدف از این طرح کنترل و ساماندهی آرد است.

امام‌پناهی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن، بیان کرد: در حال حاضر ۵۸۴۴ واحد در حال شروع ساخت است که ۶۲۴ واحد را بنیاد مسکن و ۵۲۲۰ واحد هم توسط راه و شهرسازی در مسکن مهر در حال احداث است.

وی با تأکید بر برگزاری با شکوه جشن انقلاب، تصریح کرد: امسال جشن انقلاب باید با شکوه و پرشورتر برگزار شود، حضور میلیونی مردم در اجتماعات جشن انقلاب بر عظمت نظام می‌افزاید و حضور مردم این پیام را می‌دهد که مردم همچنان به ایران و نظام پایبند هستند.

امام‌پناهی در رابطه با توجه ویژه دولت سیزدهم و تاکیدات و پیگیری استاندار جهادی گیلان در موضوع ساماندهی پسماند، گفت: از همه مدیران انتظار داریم با تمام قدرت و با حضور میدانی بتوانند شنونده و پیگیر مطالبات مردم باشند؛ در حوزه پسماند با مشکل ۳۷ ساله مواجه هستیم و علاوه ‌بر این گوهررود و زرجوب وضعیت آشفته‌ای دارد، ساماندهی زباله‌سوز با اعتبار ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده که به زودی در محل سایت مستقر می‌شوند. پروژه خط ریلی رشت به کاسپین هم پیشرفت خوبی داشته که ان‌شاالله به زودی بهره‌برداری برسد.

گفتنی است رئیس ستاد اقامه نماز استان و امام جمعه بخش سنگر از دیگر سخنرانان این جلسه بودند و هم چنین شماری از مدیران دستگاه های خدمات رسان به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختنند.