در این جلسه، بازنگری طرح هادی روستاهای کلیشم، خره پو و مجموعه روستایی شهربیجار شهرستان رودبار، روستای امیرآباد شهرستان لاهیجان و روستای محسن آباد شهرستان آستانه اشرفیه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش مهر گیلان/جلسه بررسی و تصویب طرح‌های هادی روستاهای استان با حضور حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، مهندس پیرعلایی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان، مدیران کل جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاههای مرتبط در سالن شهید حق‌شناس اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان برگزار گردید.

در این جلسه مهندس دائمی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، با اشاره به هدف از تهیه طرح هادی گفت: طرح هادی به جهت خدمت‌رسانی به روستاها تهیه می‌شود، لذا افق ده‌ساله آن که اتمام یافت برای ارائه خدمات جدید به روستا باید بازنگری طرح صورت پذیرد.
وی افزود: در جلسات فنی طرح‌های هادی تمامی جوانب و قوانین فنی و اصولی، حفظ اراضی ملی و کاربری‌های زراعی و باغی توسط کارشناسان جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا دغدغه‌ی جلسه تصویب بیشتر بر کاربری مسکونی روستا است چرا که این کاربری دارای جذبه بوده و ارزش افزوده برای اراضی ایجاد خواهد نمود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: دغدغه مردم، روستاییان ما این است که حرف آن‌ها شنیده شود و وظیفه‌ی سنگینی که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دوش ما نهاده این که نه خواسته‌ها و تقاضاهای غیر منطقی و مغایر با قانون، بلکه نیازهای واقعی مردم را بشنویم، بشناسیم و برای مرتفع نمودن این نیازها اقدام نماییم.

لازم به ذکر است، در این جلسه، بازنگری طرح هادی روستاهای کلیشم، خره پو و مجموعه روستایی شهربیجار شهرستان رودبار، روستای امیرآباد شهرستان لاهیجان و روستای محسن آباد شهرستان آستانه اشرفیه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.