جلسه تعیین تکلیف تالاب عینک با حضور رئیس کل دادگستری گیلان، دادستان مرکز استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و سرپرست شهرداری رشت برگزار و قرار شد این تالاب طی قراردادی از شرکت آب منطقه‌ای به شهرداری رشت واگذار شود.

به گزارش مهر گیلان/جلسه تعیین تکلیف تالاب عینک روز دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، مهدی فلاح میری دادستان استان، رئیس بازرسی استان، یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت ، مدیر منطقه ۴ شهرداری ، مدیر املاک و معاونت حمل و نقل ، حمزه عشوری مدیرکل محیط زیست ، صالح محمدی رئیس سازمان جهادکشاورزی ، مدیرکل ثبت و اسناد و املاک و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در دادگستری کل استان گیلان برگزار شد.

در این جلسه رئیس کل دادگستری و دادستان استان گیلان بر ضرورت تعیین تکلیف تالاب عینک و واگذاری آن به بخش خصوصی به منظور پویایی اقتصاد مبتنی بر گردشگری شهری تاکید کردند.
همچنین با درخواست شهرداری رشت و مساعدت رئیس کل دادگستری و دادستان استان گیلان در راستای فراخوان جذب سرمایه‌گذار و تقویت اقتصاد منطقه، تالاب عینک در دو هفته آینده و طی قراردادی از شرکت آب منطقه‌ای به شهرداری رشت واگذار خواهد شد. ‏لازم به ذکر است، تالاب عینک، دریاچه عینک یا مرداب عینک تالابی‌ است طبیعی که در منطقه ۴ شهر رشت واقع شده که از شرق به تقاطع غیرهمسطح شهدای گمنام، از شمال به بلوار شهید افتخاری، از جنوب به پارک دانشجو و مناطق مسکونی غیرمجاز و از غرب به شرکت دخانیات رشت محدود شده است.
این تالاب بزرگ‌ترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان به شمار می‌رود و به دلیل آن که در عکس‌های هوایی شبیه عینک است به این نام خوانده می‌شود.
این مرداب از مناطق گردشگری مهم و مکان های دیدنی رشت به شمار می‌رود و محیط آن ۱۲ کیلومتر ، پهنه آبی آن ۴۴ هکتار و حریم و پهنه ساحلی و خشکی آن ۱۶۳ هکتار است.