جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این منطقه به ریاست عیسی فرهادی مدیرعامل و باحضور فرماندهان نظامی و انتظامی و روسای دستگاه های اجرایی و امدادی برگزار شد

به گزارش مهر گیلان /جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این منطقه به ریاست عیسی فرهادی مدیرعامل و باحضور فرماندهان نظامی و انتظامی و روسای دستگاه های اجرایی و امدادی برگزار شد
در این نشست مدیر عامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی از افزایش امکانات این منطقه خبر داد و گفت : طی عملیات زیرساختی حداقل سه هزار و ۵۰۰ پارکینگ بر ظرفیت منطقه آزاد انزلی اضافه شده است علاوه براین موارد عرصه ای به مساحت ۴.۵ هکتاری نیز بر ظرفیت موجود افزوده خواهد شد.

عیسی فرهادی باتبریک اعیاد ارزشمند شعبانه و برکات آن همچنین پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: عید باستانی نوروز در بین ایرانیان رنگ و بوی اسلامی گرفته است و مردم با آذین‌بندی بارگاه‌های مذهبی به پیشواز نوروز می‌روند لذا منطقه آزاد انزلی بعنوان یک منطقه اقتصادی و گردشگری باید حلاوت و شیرینی این ایام را در کام مردم بیشتر کند.

وی با اشاره به تمایل مردم به سفر در ایام نوروز و کمکی که سفر به برقراری تعادل اقتصادی می کند ، افزود: لزوم رعایت احتیاط در رانندگی ها در این ایام باید بیش از سایر زمان‌ها مد نظر قرار گیرد. وی به آمار فرمانده پلیس راه در جلسه اشاره کرد و گفت امسال در حوادث رانندگی در محدوده منطقه آزاد انزلی سه نفر جان خود را از دست دادند که باید با تلاش بیشتر این رقم به صفر برسد .

فرهادی با بیان اینکه امکانات منطقه آزاد انزلی امسال فزونی یافته است گفت : طی عملیات زیرساختی حداقل سه هزار و ۵۰۰پارکینگ بر ظرفیت منطقه آزاد انزلی اضافه شده است علاوه براین موارد عرصه‌ای به مساحت ۴.۵ هکتاری نیز بر این ظرفیت افزوده خواهد شد.

وی به غرفه داران و مالکان پاساژ ابلاغ کرد : از بیستم اسفندماه خودرو خود را جلوی پاساژ پارک نکنند، برای روان سازی ترافیک نیز به علت آنکه مردم در ورود به این منطقه دچار مشکل هستند در صورت نیاز نیرو پارک‌بان اضافه شود.

وی از اختصاص نمازخانه ای مجهز در پارک ساحلی با ظرفیت ۳۰۰ نفر خبر داد و گفت: تیمی برای سرکشی به رستوران‌های محدوده منطقه آزاد انزلی تشکیل و آشپزخانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی آنها رصد شود.

فرهادی در ادامه خواستار احداث پایگاه هلال احمر و داروخانه در منطقه آزاد انزلی شد و اضافه کرد: در ایام نوروز برای کاهش تمرکز گردشگران از مرکز در این منطقه باید مرکز تفریحات راه اندازی شود تا بخشی از گردشگران به آن سمت هدایت شوند .

وی دهیاران را سفیران پیگیری خانه مسافر خواند و تصریح کرد: ساماندهی خانه مسافر مبحث مهمی است که باید پیگیری آن به دهیاران واگذار شود تا در صورت بروز مشکل پاسخگو باشند.

فرهادی تاکید کرد: می بایست کل کارگاه‌های مستقر در منطقه آزاد در ایام عید نکات ایمنی را رعایت کنند تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود . روشنایی بلوار منطقه آزاد و رنگ آمیزی نرده ها و جداول نیز انجام شده و تابلوهای راهنما نصب شوند.

وی خواستار آن شد که جشن ایام نوروز مفصل ، شاداب با رعایت شئون اسلامی برگزار شود و اظهار کرد: از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین ماه هرروز یک معاون و مدیر ارشد در منطقه آزاد انزلی شهردار شود و تیمی متشکل از حراست ، عمران، گردشگری و حوزه پلیس ، بهداشت و درمان شهردار منطقه را یاری دهند .