رییس اداره تعمیرات انتقال شرق شرکت برق منطقه‌ای گیلان در حاشیه بازدید خبرنگاران مرکز استان از پروژه توسعه پست 20/63 کیلوولت شهید رحیم آبادی کلاچای گفت: این پروژه با هدف افزایش ظرفیت بارگیری، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت، با هزینه 55 میلیاردی در حال انجام است.

به گزارش مهر گیلان،علی نقی حسنی افزود: در راستای شناسایی،امکان سنجی و ارائه الگو به منظور جابجایی تجهیزات در جهت بهره وری اقتصادی ، عملیات اجرایی پروژه توسعه پست ۲۰/۶۳ کیلوولت شهید رحیم آبادی کلاچای آغاز شده است.

حسنی اظهار داشت : در اجرای توسعه و افزایش ظرفیت این پروژه ، پس از انجام اصلاحات و تغییرات مورد نیاز، ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر در پست فوق نصب، تست و راه اندازی خواهد شد و ظرفیت توان الکتریکی در پست به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت .

وی توضیح داد: پست شهید رحیم آبادی کلاچای بخش های رحیم آباد، واجارگاه و شهر کلاچای را تغذیه می کند اما با توجه افزایش بار مصرف منطقه وجوابگو نبودن ترانس های موجود، تصمیم بر آن شد قدرت ترانس ها افزایش داده شود که در این راستا توسط همکاران طرح و توسعه ، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون این پروژه در حال انجام است و دو ترانس ۳۰ مگاولت آمپر جایگزین دو ترانس ۱۵ مگاولت آمپر خواهد شد و عملا ظرفت این پست دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی هزینه اجرایی تعویض دو ترانس و بخش ساختمانی پروژه را حدود ۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد و درباره زمان بهره برداری این پروژه گفت : طبق پیش بینی ها، فاز اول این پروژه (که مربوط به تعویض ترانس اول است) قبل از پیک بار سال آینده و در اواخر اردیبهشت ماه باید به بهره برداری برسد ؛ در غیر این صورت با تحمیل بار منطقه مواجه خواهیم بود و فاز دوم پروژه هم احتمالا بعد از پایان پیک مهرماه به بهره برداری خواهد رسید و تجهیزات این پروژه که همگی ایرانی هستند ، از قبل خریداری شده و کامل است .

رییس اداره تعمیرات انتقال شرق شرکت برق منطقه‌ای گیلان همچنین گفت : از آن جایی که طی سال های اخیر سکونت افراد غیر بومی در این منطقه افزایش یافته ، پیش بینی ما بر این است با افزایش نرخ رشد مصرف این منطقه مواجه شویم ولی با توجه به جانمایی دو ترانس۳۰ مگاولت آمپر و میزان بار فعلی منطقه ، حداقل برای ۵ ، ۶ سال آینده مشکل ساکنان منطقه برطرف خواهد شد.

حسنی در خاتمه با تاکید بر مصرف بهینه گفت : از آن جایی که تجهیزات ما محدود هستند، نیازمند همراهی همیشگی مردم در مدیریت مصرف خصوصا در زمان پیک بار هستیم.

«ابوالقاسم عبدالله نژاد» رییس گروه ساختمان شرکت برق منطقه ای گیلان هم در ادامه این بازدید و در پاسخ به پرسش خبرنگاران، پیشرفت فیزیکی این پروژه را حدود ۳۰ درصد دانست و گفت: پیش بینی ما بر این است ۱۵ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲، کار ساختمانی پروژه به اتمام رسیده و آماده نصب تجهیزات شود .

عبدالله نژاد افزود: جای بسی خوشحالی است که تمام تجهیزات و طراحی این پروژه با همکاری همکاران ما در بخش معاونت بهره برداری و طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای گیلان انجام شده و از آن جایی که مشاور در آن دخیل نبوده، صرفه جویی ارزی و ریالی صورت گرفته و این توانایی در همکاران شرکت برق منطقه ای گیلان وجود دارد که پروژه های در این حد و حتی بالاتر را خودشان طراحی ، محاسبه و اجرا نمایند.