نشستی به‌منظور توسعه همکاری مخابرات منطقه گیلان با دانشگاه علوم پزشکی استان در جهت ارتقای امنیت و بهبود کیفیت مخابراتی در نظام سلامت، برگزار شد.

مهر گیلان /نشستی در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مخابرات منطقه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور مدیریت و معاونت تجاری مخابرات منطقه گیلان و همچنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تقدیر از همکاری‌های تنگاتنگ مخابرات با متولیان سلامت، اظهار کرد: این نشست می‌تواند زمینه لازم را برای توسعه زیرساخت امن مخابراتی برای حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فراهم کند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و گسیل خدمات در بستر مجازی، افزود: پیش‌شرط ارائه خدمت بهینه به مردم، فراهم بودن زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی قوی، پرسرعت و ایمن است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم برقراری زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی متناسب با نیاز جامعه در استان تأکید کرد و گفت: اگر زیرساخت لازم مخابراتی با کیفیت و با سرعت در استان به‌طور کامل فراهم شود، نسخه الکترونیک به‌صورت کامل در استان اجرایی شده و امنیت شبکه، ارتقا خواهد یافت.

مهندس یداله حسنی مدیریت مخابرات منطقه گیلان نیز در این نشست با اشاره به توانمندی و استعدادهای مجموعه مخابرات گیلان، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم مخابراتی در کل استان فراهم‌شده و در صورت نیاز برای توسعه خدمات در بخش‌های مختلف از جمله نظام سلامت، آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به خدمات ارزنده شرکت مخابرات به مردم از جمله در دوران شیوع بیماری کرونا، افزود: خدمات خوبی در دوران کرونا در زیرساخت‌های مخابراتی کشور به‌ویژه در بخش سلامت، آموزش و کسب‌وکارها ایجادشده است.

مدیریت مخابرات منطقه گیلان با بیان اینکه این استان در اجرای پروژه‌های شمس و نسخه‌های الکترونیک، موفقیت‌های خوبی کسب کرده، گفت: اجرای فیبر نوری طی چند سال گذشته در استان آغاز شده و گیلان در اجرای آن در بین استانهای کشور، حائز رتبه خوبی بوده است.

مهندس حسنی با اشاره به اهمیت همکاری دوجانبه شرکت مخابرات گیلان با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه، خدمات مخابراتی و شبکه، با امنیت، کیفیت و سرعت بالایی انجام خواهد شد و در صورت اجرای موفق، می‌تواند در کل کشور اجرایی شود.

ایشان در ادامه افزود : انتظار بر این است که بعد از عقد تفاهم نامه کلیه مجموعه های حوزه های سلامت استان اعم از داروخانه ها، شبکه های بهداشت، کلینیک ها و کلیه مراکز درمانی از سرویسها و خدمات مخابراتی بهره مند گردند.