یوسف یزدانی در مراسم تودیع سرپرست و معارفه شهردار جدید رشت ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان گفت: در فاز نهایی پروژه ساماندهی لندفیل، سراوان به شکلی اصولی احیا شده و بدون هیچ نشانی از لندفیل و پسماند به آغوش طبیعت باز خواهد گشت.

مهر گیلان/ یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در جلسه معارفه خود که با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در تالار مرکزی برگزار شد اظهار داشت: در مدت حضورم در سرپرستی شهرداری رشت آنچه در توان داشتم را بکار گرفتم و در راه اعتلای شهر عزیز رشت کوشیدم.

یزدانی در بیان برخی از عملکردهای خود در دوران سرپرستی شهرداری رشت تصریح کرد: با تلاش شهرداری رشت و با پیگیری نمایندگان مجلس خصوصا آقای کوچکی نژاد نماینده مردم رشت برای پروژه رینگ ۹۰ متری اعتبار ملی اختصاص یافت همچنین پس از چهل سال بلاتکلیفی و با وساطت اداره کل دادگستری گیلان مشکل تالاب عینک حل شد.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکار لایروبی تالاب عینک اخذ شده و با جذب سرمایه گذار بزودی آغاز به کار خواهد نمود افزود: ثبت شهر رشت در شبکه جهانی صنایع دستی با مساعدت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی کشور و ایجاد دومین برند جهانی برای شهر رشت دستاوردهای خوبی بود که در ماه‌های اخیر حاصل شده است.

یزدانی ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان ابراز داشت: در فاز نهایی پروژه ساماندهی لندفیل، سراوان به شکلی اصولی احیا شده و بدون هیچ نشانی از لندفیل و پسماند به آغوش طبیعت باز خواهد گشت.

وی در توضیح دیگر اقدامات شاخص شهرداری رشت در مدت سرپرستی خود افزایش ظرفیت خطوط پردازش کود آلی شهرداری رشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: خطوط جدید شرکت کود آلی استارت آزمایشی خود را آغاز کرده و با ورود شهردار منتخب افتتاح رسمی خطوط پردازش کود آلی را خواهیم داشت.

یزدانی روند پیشرفت فیزیکی پروژه احداث پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان را برشمرد و اضافه کرد: در آینده نزدیک پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان رشت آماده بهره برداری است و با اضافه شدن این پهنه سبز شهری سرانه فضای سبز شهر رشت از یک متر به هفت متر مربع خواهد رسید.

وی ادامه داد: افتتاح پارک ابن سینا در منطقه دو شهری رشت، برگزاری دومین اجلاس بزرگ شهرهای مقاومتی کشور، برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج با عنوان جام رشت، تجهیز ناوگان اتوبوسرانی شهر رشت با همت معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهر رشت، تعریض جاده لاکان با همکاری اداره کل راهداری و بازگشایی معبر منتهی به پاچکنار در کمربندی شهید مدرس رشت اقدامات مهمی است که در چندماهه اخیر به سرانجام رسید.

یزدانی به افتتاح مرکز دیتا سنتر و مرکز کنترل در ساختمان شهرداری و انعقاد قرارداد ساخت  ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس در سطح رشت اشاره داشت و گفت: مرمت ساختمان تاریخی شهرداری رشت، ساماندهی و ترمیم آسفالت، ایجاد فضای سبز در پایانه میدان گیل و طرح استقبال از بهار با برپایی چندین جشنواره گل و گیاه از دیگر برنامه های خوب شهرداری رشت به شمار میرود.

وی در پایان طرح جمعه های پاک و پاکسازی کلی محلات شهری در روزهای جمعه، برپایی جشنواره فیلم کوتاه، کاشت ۴ هزار و ۵۵ اصله درخت، تملک محور سرگل به سعدی و تملک محور رودبارتان، آغاز به کار پروزه پستک، افتتاح سرای زندگی، افتتاح شماره ایستگاه شماره ۱۵ آتش نشانی رشت، تبدیل وضعیت ایثارگران، تسویه برخی پرداختهای معوقه، انجام آسفالت خیابانهای اصلی و فرعی در بسیاری از مناطق را از جمله اقدامات شهرداری رشت در ماههای اخیر اعلام کرد.