سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم کنترل پس لرزه های محیط زیستی ناشی از کم کاری های قریب چهار دهه ای در قبال لندفیل سراوان، گفت: امروز تمام اراده و توجه مسئولین معطوف به حل نهایی معضل پسماند در سراوان است.

مهر گیلان /مهندس کیا عاشوری که ظهر امروز دوشنبه با همراهی شهردار رشت در محل لندفیل سراوان حضور یافته بود؛ ضمن تاکید بر ادامه روند بهسازی پهنه سراوان و حل مشکل پسماند رشت، اظهار داشت: الحمدلله تاکنون تلاش های امیدوار کننده ای را در رابطه با ساماندهی دفنگاه شاهد بوده‌ایم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که حضور امروز اینجانب در نخستین روز مسئولیت در شهرستان و حضور مکرر شهردار و دیگر متولیان امر در پهنه سراوان، نشان از اهمیت موضوع و اراده مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی دولت انقلابی سیزدهم در حل نهایی و اصولی معضل پسماند سراوان ندارد اظهار داشت: این موضوع اولویت نخست استاندار محترم و دیگر دستگاه‌های مسئول می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد تا در مدت خدمتگزاری مردم رشت و با تحقق ثبات مدیریتی در مجموعه شهرداری، پاسخ شایسته‌ای به مطالبه چندین ساله مردم شریف شهرستان، بخصوص اهالی سراوان داده شود.

عاشوری با اشاره به گزارش پیمانکار پروژه مبنی بر پیشرفت حدود ۳۶ درصدی ساماندهی لندفیل و همچنین در حال اجرا بودن عملیات پوشش پهنه و بهسازی وضعیت موجود، تاکید کرد: مجموعه فرمانداری آمادگی هرگونه حمایت از فعالیت دستگاه ها و تلاش جهادی شهرداری در به ثمر نشستن اهداف دولت در موضوع ساماندهی معضل پسماند رشت را دارد.

وی تکمیل کارخانه کود آلی و بهره‌برداری کامل از ظرفیت خطوط قبلی و دو خط جدید این کارخانه را، از جمله برنامه‌های مدنظر در ساماندهی معضل پسماند برشمرد.