مهر گیلان / عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص مصوبات جلسه کمیته انرژی این شرکت، گفت: مقرر شده است از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری، در ساعات اوج مصرف، یک ساعت پیش از تعطیلی ادارات از ژنراتور استفاده شود. (در ساختمان های اداری دارای ژنراتور) وی با تاکید بر رعایت […]

مهر گیلان / عیسی جمال نیکویی مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درخصوص مصوبات جلسه کمیته انرژی این شرکت، گفت: مقرر شده است از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری، در ساعات اوج مصرف، یک ساعت پیش از تعطیلی ادارات از ژنراتور استفاده شود. (در ساختمان های اداری دارای ژنراتور)

وی با تاکید بر رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف برق در کلیه ادارات گاز استان، اظهار داشت: همه کارکنان شرکت گاز موظفند، مصرف سیستم های سرمایشی خود را مدیریت کنند و تنها می توانند ۲ ساعت پس از شروع زمان کاری تا یک ساعت پیش از اتمام کار از کولر و فن کوئل استفاده کنند.

جمال نیکویی در همین راستا افزود: کلیه پرسنل موظفند در زمان هایی که در اتاق حضور ندارند، نسبت به خاموش کردن روشنایی و تجهیزات سرمایشی اتاق خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اهمیت موضوع صرفه جویی به ویژه از منظر اسلام بیان کرد: از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)، صرفه جویی یک معروف است و انجام و امر به آن یک واجب الهی است و این شرکت نیز با تبلیغ راهکارهای صرفه جویی در مصرف انرژی، درجهت نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه و صرفه جویی تلاش می کند.

وی همچنین نقش رسانه ها را در زمینه فرهنگ سازی مصرف انرژی حیاتی برشمرد و اظهار داشت: صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی می توانند با آگاه ساختن مردم درخصوص اهمیت مسئله انرژی، موجب تغییر نگرش مردم و به تبع آن کاهش قابل توجه مصرف بی رویه انرژی در کشور شوند.

جمال نیکویی در خاتمه از آمادگی کامل شرکت گاز برای همکاری با شرکت توزیع برق گیلان خبر داد و گفت: این شرکت برای صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی علاوه بر اجرای داوطلبانه طرح مدیریت برق ادارات، اقدامات موثری از قبیل استفاده از پنجره های دوجداره برای کاهش هدررفت سرما، سرویس وسایل برقی درجهت افزایش راندمان آنها، خاموش کردن لامپ های اضافه و دستگاه های برقی غیرضروری و … را به انجام رسانده است.