در پنجمین کارگروه استانی صندوق بیمارهای خاص و صعب‌العلاج گیلان، ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق بیماری‌های خاص، بر ضرورت تلاش جهادی و بیش‌ازپیش بانک‌های عامل در راستای اجرای تکالیف قانونی، تأکید شد.

مهر گیلان /صبح امروز، پنجمین کارگروه استانی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر سید محمد اسحاقی – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، دکتر محمود عاطف راد – مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان، دکتر حسین ابراهیمی – مدیر درمان تأمین اجتماعی گیلان، نمایندگان بانک‌های عامل و همچنین جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست بر ضرورت فعال شدن کمیته‌های ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا آنچه حق مردم گیلان است، به آن‌ها داده شود.

وی بر ضرورت تلاش همگانی و جهادی در خدمت بهینه به مردم تأکید کرد و افزود: بیماران صعب‌العلاج اگر متمول هم باشند با گرفتاری به این بیماری‌ها به سطوح پایین‌تر دهک‌های اقتصادی جامعه تنزل پیدا می‌کنند و مستحق حمایت بیشتر هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم تسهیل و تسریع خدمات حمایتی به بیماران تأکید کرد و گفت: گیلان در ارائه خدمات صندوق به بیماری‌های خاص در کشور، جزو استان‌های پیشتاز است، اما باید مسیر خدمت به این بیماران، تسهیل و تسریع شود.

دکتر سید محمد اسحاقی – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در خدمت‌رسانی به مردم باید پیشتاز بود، اظهار کرد: مسئولین باید ۲۴ ساعته در خدمت مردم باشند و در  این امر از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی با تصریح بر اینکه بانک‌های عامل باید پیگیری بیشتری داشته باشند و نتیجه پیگیری‌ها نیز باید انتفاع بیماران باشد، افزود: استنکاف از انجام تکالیف قانونی در راستای خدمات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج جرم است و باید بانک‌های عامل به این مهم، توجه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه باید با نگاه جهادی به خدمت در گیلان و بیماران خاص عمل کرد، بر اصلاح فرایند سازی ها و احصاء دقیق و صحیح آمارها در رابطه با بیماران خاص و صعب‌العلاج تأکید کرد.

همچنین در این نشست، گزارشی از اقدامات و چالش‌های پیش روی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج توسط دکتر عاطف راد-مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در این نشست، ارائه شد.

به گزارش وبدا، ۱۰۷ بیماری، تحت پوشش و حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج هستند.

برای همه این ۱۰۷ نوع بیماری، افرادی که تحت پوشش هر نوع بیمه پایه اعم از بیمه سلامت ( روستائیان، کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه ایرانیان و بیمه سلامت همگانی)، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه نیروهای مسلح و … باشند و هزینه‌های مازاد بر پوشش بیمه پایه و تکمیلی پرداخت کرده باشند تا ۹۵% هزینه‌های اسناد پرداخت‌شده تا سقف ۵۰ میلیون تومان پس از تائید در کمیته استانی طبق ضوابط، پرداخت می‌شود.

گفتنی است، ۱۹۳۰ پرونده با مبلغ ۱۹۳ میلیارد ریال ( تعداد ۱۳۸۸ پرونده از سال ۱۴۰۱ با هزینه ۱۳۹۶۵۰۸۶۰۰۰۰ ریال در سامانه ثبت‌شده است و ثبت ۵۴۲ سند دیگر از سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵۴۰۵۱۰۰۰۰۰۰ ریال در سامانه در دست اقدام است) .