یک قطعه قوی فریاد کش نابالغ که آسیب دیده بود پس از تیمار و بهبودی در زیستگاه طبیعی پارک ملی بوجاق کیاشهر رها سازی شد. به گزارش مهرگیلان ،رامین زراعتی رییس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر با اعلام این خبر گفت این قطعه قوی نابالغ توسط محیط بان علی ربیعی در بخش تالابی پارک ملی […]

یک قطعه قوی فریاد کش نابالغ که آسیب دیده بود پس از تیمار و بهبودی در زیستگاه طبیعی پارک ملی بوجاق کیاشهر رها سازی شد.
به گزارش مهرگیلان ،رامین زراعتی رییس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر با اعلام این خبر گفت این قطعه قوی نابالغ توسط محیط بان علی ربیعی در بخش تالابی پارک ملی بوجاق پیدا شد و پس ازانتقال به پاسگاه سرمحیط بانی سفید رود جهت تیمار و مراقبت های دامپزشکی با هماهنگی اداره حیات وحش اداره کل ، تحویل دکتر امین شریف از دوستداران و علاقمندان محیط زیست شد.
زراعتی افزود خوشبختانه با مراقبت های ویژه ای که در طول یکماه از پرنده مصدوم به عمل آمد شرایط برای رها سازی آن در طبیعت و زیستگاه طبیعی آن فراهم شد و با حضور دکتر شریف و محیط بانان پارک ملی بوجاق ، قوی فریاد کش مهاجر به دیگر هم گونه های وحشی خود پیوست تا بتواند مسیر مهاجرت را از سر گیرد.
رییس اداره پارک ملی بوجاق ضمن تشکر از این دوستدار طبیعت و حیات وحش که داوطلبانه شرایطی را فراهم کرد تا قوی مصدوم بهبودی خود را باز یابد و آماده بازگشت به دامان طبیعت شود ابراز امیدواری کرد تا دیگر ساکنین اطراف پارک ملی هم میزبانان خوبی برای این مهاجران زیبا و با وقار باشند.
زمستان امسال دسته های بزرگی از قوهای مهاجر از مناطق سردسیر شمال اروپا برای زمستانگذرانی وارد تالاب های استان گیلان و بخصوص پارک ملی بوجاق شدند که خوشبختانه اوج رفتار متمدنانه و انسانی اهالی روستاهایی همچون محسن آباد کیاشهر در برخورد و همزیستی با این مخلوقات زیبای خداوند باعث خلق صحنه هایی زیبا جلوی چشمان جستجوگر علاقمندان به طبیعت و حیات وحش شده است ./ انتهای پیام