دو قطعه قوی فریادکش و یک عقاب صحرایی در پارک ملی بوجاق رها سازی شدند . به گزارش مهر  گیلان ، غلامی رئیس اداره محیط شهرستان زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت : بر اساس گزارش‌های مردمی دو قطعه قوی فریادکش که در یکی از منازل شخصی نگهداری می‌شد ، پس از اطلاع […]

دو قطعه قوی فریادکش و یک عقاب صحرایی در پارک ملی بوجاق رها سازی شدند .
به گزارش مهر  گیلان ، غلامی رئیس اداره محیط شهرستان زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت : بر اساس گزارش‌های مردمی دو قطعه قوی فریادکش که در یکی از منازل شخصی نگهداری می‌شد ، پس از اطلاع و با هماهنگی مراجع قضایی و دریافت حکم ورود ، این دو قطعه قو به اداره محیط‌ زیست آستانه‌اشرفیه منتقل شد.
وی با اشاره به اینکه این قوها به دلیل حضور در منزل شخصی با محیط سازگار شده بودند گفت: پس از تغذیه، این دو قوی فریادکش در منطقه پارک ملی بوجاق کیاشهر رهاسازی و به دامن طبیعت بازگشتند.
رئیس اداره محیط‌زیست آستانه‌ اشرفیه همچنین از رهاسازی یک عقاب صحرایی در منطقه بوجاق کیاشهر خبر داد و افزود: این عقاب توسط یکی از دوستداران محیط‌ زیست به اداره محیط‌ زیست شهرستان تحویل داده شد که پس از تغذیه و تیمار این عقاب نیز به دامان طبیعت بازگشت.
غلامی افزود: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گیلان از کلیه هم استانی‌ها و ساکنین مناطق حاشیه تالاب‌ها و آبگیرها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تلفات و مرگ‌ومیر وحوش بخصوص پرندگان وحشی سریعاً با نزدیک‌ترین پاسگاه یا اداره محیط‌زیست شهرستان تماس گرفته و از نزدیک شدن و لمس لاشه پرندگان به‌شدت خودداری کنند./ انتهای پیام