مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان: بالغ بر ۱۷ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان تحت عنوان طرح صیانت از جنگل احیا شد. به گزارش مهر گیلان ،  داود زارع  صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها پروژه‌های متعددی در گیلان اجرا شد […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان: بالغ بر ۱۷ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان تحت عنوان طرح صیانت از جنگل احیا شد.

به گزارش مهر گیلان ،  داود زارع  صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در اجرای طرح صیانت از جنگل‌ها پروژه‌های متعددی در گیلان اجرا شد اظهار داشت: بالغ بر ۱۷ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان گیلان تحت عنوان طرح صیانت از جنگل احیا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه استان گیلان بالغ بر یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار عرصه منابع ملی دارد خاطرنشان کرد: ۵۶۴ هزار هکتار از میزان مذکور جنگل، بالغ بر ۲۲۴ هزار هکتار عرصه‌های مرتعی و مابقی عرصه‌های جلگه‌ای و ساحلی است.

زارع وضعیت پوشش جنگل‌های گیلان را از نظر گونه‌ها و وسعت در مقایسه با سایر استان‌ها مطلوب عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۷ هزار خانوار در جنگل‌های استان گیلان ساکن هستند که از این میزان ۳ هرار خانوار از جنگل خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت تولید نهال در استان بسیار مطلوب بود و بیش از ظرفیت موجود در استان تولید نهال انجام شده است بیان کرد: بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ اصله نهال امسال در گیلان تولید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: منابع طبیعی در عملیات خود مشارکت مردمی را در اولویت قرار می‌دهد و این مشارکت مردمی را به سوی فعالیت‌های اقتصادی سوق می‌دهد.

زارع خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شرق استان به‌منظور فعالیت‌های جانبی چون کشت گیاهان دارویی و کشت گونه‌هایی چون فندق به کشاورزان و دامداران واگذار شده است.

انتهای پیام/تسنیم