مخترع جوان گیلانی مدال طلای فستیوال جهانی اختراعات را ازآن خود کرد به گزارش مهر گیلان : امیرحسین ابراهیمی مخترع جوان گیلانی اهل بندرانزلی با اختراع تولید خمیرکاغذ و کاغذ از گیاه آزولا توانست مدال طلا و دیپلم افتخارچهل و پنجمین دوره فستیوال جهانی اختراعات در کشور سوئیس را از آن خود کند. این جوان […]

مخترع جوان گیلانی مدال طلای فستیوال جهانی اختراعات را ازآن خود کرد

به گزارش مهر گیلان : امیرحسین ابراهیمی مخترع جوان گیلانی اهل بندرانزلی با اختراع تولید خمیرکاغذ و کاغذ از گیاه آزولا توانست مدال طلا و دیپلم افتخارچهل و پنجمین دوره فستیوال جهانی اختراعات در کشور سوئیس را از آن خود کند.
این جوان ۲۱ ساله اهل بندرانزلی دانشجوی کارشناسی زیست شناسی دانشگاه گیلان و رییس کمیته پژوهش ، فناوری و کارآفرینی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی زیست شناسی کشور و یکی از ۳۸۹ مخترعی است که اختراعش از بین یک هزار و ۸۰۰ مخترع برای حضور دراین فستیوال پذیرفته شد.
وی با اختراع خمیرکاغذ مورد استفاده در ساخت دستمال ، مقوا ، کاغذ موفق به دریافت گواهینامه بین المللی اختراع شد.
امیرحسین ابراهیمی هدف از تولید کاغذ ازگیاه آزولا را تلاش برای رفع این معضل از تالاب بین المللی انزلی تالاب های دنیا دانست وگفت : به دلیل اینکه قابلیت جمع آوری صد درصدی این گیاه ازتالاب وجود ندارد با جمع آوری مداوم آن می توان علاوه بربه وجود آوردن صرفه اقتصادی، رشد وتکثیر این گیاه مهاجم را نیز کنترل کرد.
گفتنی است این پژوهشگرجوان گیلانی همچنین مورد تقدیر ویژه هیات داوران این جشنواره قرار گرفت و به پاس اختراع ارزشمند وی ، جایزه ویژه وزارت علوم کشور رومانی توسط وزیرعلوم این کشور به این مخترع جوان گیلانی اهداء شد./انتهای پیام /صداو سیما