ساخت نخستین شهرک پرورش ماهیان خاویاری کشور باحضور استاندار گیلان در خطبه سرای تالش آغاز  شد. به گزارش  مهرگیلان؛ دکتر محمد علی نجفی عصر یکشنبه در محل احداث شهرک پرورش ماهیان خاویاری منطقه خطبه سرا تالش، به تلاش دولت برای افزایش تولید و اشتغال و صادرات کشور اشاره و اظهار کرد: اهمیت ماهیان خاویاری که […]

ساخت نخستین شهرک پرورش ماهیان خاویاری کشور باحضور استاندار گیلان در خطبه سرای تالش آغاز  شد.

به گزارش  مهرگیلان؛ دکتر محمد علی نجفی عصر یکشنبه در محل احداث شهرک پرورش ماهیان خاویاری منطقه خطبه سرا تالش، به تلاش دولت برای افزایش تولید و اشتغال و صادرات کشور اشاره و اظهار کرد: اهمیت ماهیان خاویاری که از جمله تاثیرات مثبت آن ورود حجم زیادی ارز به کشور است، بر کسی پوشیده نیست.

دکتر نجفی به اجلاس منطقه ای کنوانسیون تهران که با حضور نمایندگان کشورهای حاشیه دریای خزر، صبح امروز در محل هتل سفیدکنار انزلی برگزار شد، اشاره و خاطرنشان کرد: در این نشست پیرامون مسائل مختلف نظیر خطرات زیست محیطی محتمل برای دریای خزر از جمله تاثیر ضایعات نفتی بر إخایر ماهیان استخوانی و خاویاری و راه های مقابله با این پدیده مضر بحث و تبادل نظر شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان استفاده از تمامی فرصت های موجود برای اشتغال زایی را امری مهم توصیف کرد و گفت: منطقه تالش به واسطه ظرفیتها و موهبت های خدادادی فراوانی که دارد، شرایط خوبی برای تحقق این شرایط را دارد.

وی ادامه داد: توصیه من به مسئولین شهرستان این است که موارد را پیگیری کنند و ما نیز یقینا همراه و همگام با شما کمک رسان خواهیم بود.

گفتنی است ساخت فاز نخست شهرک ماهیان خاویاری تالش در زمینی به مساحت ۵هکتار با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی  در مدت ۶ ماه  با اشتغالزایی ۶۰ نفر راه انداری می شود

این شهرک ظرفیت تولید ۲۵۰تن گوشت ماهیان خاویاری و ۲۰ تن خاویار با استفاده از آب دریا را دارد .

همچنین مرحله دوم ساخت این شهرک پس از بهره برداری از مرحله نخست در زمینی به وسعت ۱۰هکتار آغاز می شود/انتهای پیام