به گفته یک متخصص طب سنتی، برخلاف تصور عمومی، تنها خوراکی‌های شور نیستند که می‌توانند فشار خون را بالا ببرند؛ افرادی که مستعد افزایش فشار خون هستند، ممکن است با زیاده‌روی در مصرف شیرینی‌ها، بویژه شیرینی‌های چسبناک نیز دچار فشار خون بالا شوند. به گزارش مهر گیلان ، دکتر مجید انوشیروانی افزود: شیرینی‌های چسبنده مانند […]

به گفته یک متخصص طب سنتی، برخلاف تصور عمومی، تنها خوراکی‌های شور نیستند که می‌توانند فشار خون را بالا ببرند؛ افرادی که مستعد افزایش فشار خون هستند، ممکن است با زیاده‌روی در مصرف شیرینی‌ها، بویژه شیرینی‌های چسبناک نیز دچار فشار خون بالا شوند.

به گزارش مهر گیلان ، دکتر مجید انوشیروانی افزود: شیرینی‌های چسبنده مانند ارده، شیره، و خرما ممکن است تدریجاً در افراد مستعد با مزاج گرم و تر، فشار خون را بالا ببرند.

به گفته او پرفشاری خون ناشی از خوردن شیرینی ها می‌تواند به صورت سردرد همراه با احساس فشار و پُری در سر، سرخی چشم‌ها و صورت، و شنیدن صدایی همهمه‌وار در گوش‌ها همراه با علایمی دیگر از جمله جهش و پُری نبض ظاهر شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه مشهد تصریح کرد: چنین افرادی ممکن است دچار غلظت خون نیز باشند که در این ‌صورت مصرف داروهای ضد فشار خون با اثر ادرارآور، مانند تریامترن اچ و هیدروکلروتیازید و فورزماید، ممکن است وضع را بدتر کند.

انوشیروانی توصیه کرد: بهتر است افراد چاق و پرخون با فشار بالا، از مصرف بیش ‌از حد شیرینی‌ها بویژه در فصل بهار پرهیز کنند و به سوی خوراکی‌هایی با مزۀ ترش ملایم طبیعی بروند. زرشک، آلو، آلبالوی خشک، برگۀ زردآلوی ترش و شیرین و لواشک‌های ترش طبیعی، نمونه‌های خوبی از این خوراکی‌ها هستند که هر کدام در جای خود مفید خواهند بود./سلامت  انلاین