مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش ، با نصب دوربین تله ای موفق به ثبت تصویر از یک قلاده پلنگ ایرانی شدند. به گزارش مهر گیلان ،در پی خبرهای واصله از دامداران بخش رانکوه ، مبنی بر حمله حیات وحش به دام اهلی و تلف شدن دام ، مامورین یگان حفاظت اداره […]

مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش ، با نصب دوربین تله ای موفق به ثبت تصویر از یک قلاده پلنگ ایرانی شدند.

به گزارش مهر گیلان ،در پی خبرهای واصله از دامداران بخش رانکوه ، مبنی بر حمله حیات وحش به دام اهلی و تلف شدن دام ، مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش ، در راستای وظایف قانونی محوله و در اجرای دستورالعمل طرح بیمه جامع پلنگ ایرانی با حضور در منطقه جنگلی گلستان سرا و بررسی لاشه تلف شده و آثار و علایم برروی اعضای بدن لاشه  و ردپای بجا مانده در طبیعت  به این نتیجه رسیدند که این حمله توسط گربه سان بزرگ انجام شده است .

 مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت مامورین با نصب  دو دستگاه دوربین تله ای هوشمند در پیرامون لاشه ، موفق به ثبت تصاویری از یک قلاده پلنگ ایرانی شدند که برای تغذیه مجدد بر روی لاشه حاضر شده بود .

محمدپور تصریح کرد پلنگ ایرانی با نام علمی ( Panthera Pardus) یکی از بزرگترین گربه سانان در معرض خطر انقراض و در فهرست اتحادیه بین المللی حفظ طبیعت ( IUCN) قراردارد ./ انتهای پیام