به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، علی منتظری با اشاره به لزوم نظارت بر بازار عرضه کالا در ماه ضیافت الهی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارتی به صورت ویژه در بازار و مکان‌های عرضه کالای گیلان به اجرا در می آید. به گزارش مهر  گیلان ، […]

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، علی منتظری با اشاره به لزوم نظارت بر بازار عرضه کالا در ماه ضیافت الهی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارتی به صورت ویژه در بازار و مکان‌های عرضه کالای گیلان به اجرا در می آید.

به گزارش مهر  گیلان ، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان،علی منتظری با اشاره به لزوم نظارت بر بازار عرضه کالا در ماه ضیافت الهی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارتی به صورت ویژه در بازار و مکان‌های عرضه کالای گیلان به اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه اجرای طرح مذکور با مشارکت بازرسان این سازمان، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی است، افزود: با برنامه ریزی انجام شده بازرسان در بازار و مکان‌های مختلف عرضه کالا حضور می یابند و اگر مردم با مراجعه مستقیم به آنها و یا با شماره ۱۲۴ هر گونه تخلف را گزارش دهند بلافاصله به شکایت آنها رسیدگی می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان راه‌اندازی گشت‌های مشترک را از دیگر اقدامات این سازمان برای نظارت بر بازار استان عنوان کرد و ادامه داد:  پس از تشکیل پرونده تخلف شکایت مردمی در تعزیرات حکومتی نیز به سرعت بررسی خواهد شد.
وی درباره تفاوت قیمت فروشندگان کالا تصریح کرد: تفاوت قیمت عوامل مختلفی دارد و ممکن است فروشنده‌ای خرید قبلی داشته باشد که این موضوع ملاک تفاوت قیمت نیست و برای کالایی که فروخته می‌شود حتماً باید فاکتور ارائه داده شود در غیر اینصورت مردم باید گزارش دهند.
وی خاطر نشان کرد: نرخ گذاری در خصوص اقلام پرمصرف سبد خانوار در شهرستان های سطح استان توسط کمیته نرخ گذاری کمیسیون نظارت همان شهرستان ها با رعایت ضوابط و شرایط درجه بندی، جهت اجراء به واحدهای صنفی اعلام می شود که هرکیلو مرغ سردخانه ای به قیمت ۵۷۰۰  ، گوشت منجمد به قیمت۲۳۵۰۰ و شکر به قیمت ۲۸۵۵ تومان در فروشگاه ها در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: اعلام دستورالعمل نرخ گذاری براساس درجه بندی  در سطح استان،  به واحدهای صنفـی توسط اتحادیه های مرتبط  و با همکاری اتاق اصناف ابلاغ شده است.
منتظری بر رعایت قیمت های مصوب از سوی واحدهای صنفی تأکید کرد و گفت: با متخلفین برابر قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد. لذا لازم است صاحبان صنوف با روزه گذاران در ماه مبارک مسامحه مطلوب و رعایت انصاف را داشته باشند.

وی در پایان از کسبه و صاحبان صنوف مختلف ، ضمن حفظ آرامش بازار ، مساعدت با مصرف کنندگان در ماه ضیافت الهی را خواستار شد و اعلام کرد؛ در صورت محرز شدن تخلفات صنفی با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد./ انتهای پیام