معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه جمع آوری متکدیان از سطح شهر گام اول مبارزه با تکدی‌گری است گفت: متکدیان در سطح شهر رشت جمع آوری می‌شوند. به گزارش مهر گیلان ، علی بهارمست عصر امروز در مراسم افتتاح سامانکده بانوان با اشاره به اینکه تکدی‌گری از مضامین نابه‌سامانی و ناهنجاری‌های اجتماعی است […]

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه جمع آوری متکدیان از سطح شهر گام اول مبارزه با تکدی‌گری است گفت: متکدیان در سطح شهر رشت جمع آوری می‌شوند.

به گزارش مهر گیلان ، علی بهارمست عصر امروز در مراسم افتتاح سامانکده بانوان با اشاره به اینکه تکدی‌گری از مضامین نابه‌سامانی و ناهنجاری‌های اجتماعی است اظهار داشت: بسیاری از شهرداری‌ها دست به گریبان موضوع تکدی‌گری هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت به‌ویژه در زمان شورای چهارم تلاش‌های زیادی برای ساماندهی متکدیان انجام داده است افزود: برای ساماندهی متکدیان، فاز اول سامانکده و گرمخانه را سال گذشته راه اندازی کردیم و امروز نیز شاهد بهره برداری از سامانکده بانوان هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر شهرداری به‌عنوان مرکز نمونه در کشور شناخته شد بیان کرد: این مرکز با هزینه یک میلیارد تومان آماده به کار شد و هزینه‌های جاری آن را شهرداری پرداخت می‌کند.

بهارمست جمع آوری متکدیان از سطح شهر را گام اول مبارزه با تکدی‌گری عنوان کرد و افزود: قدم مهم اولیه ساماندهی متکدیان است و همچنین مهم این است بعد از ساماندهی، متکدیان دوباره به تکدی‌گری رو نیاورند.

وی از انعقاد تفاهم نامه شهرداری رشت با بهزیستی گیلان خبر داد و بیان داشت: تفاهم نامه‌ای برای جمع آوری و شناسایی متکدیان منعقد شد و بعد از جمع آوری و غربال‌گیری، متکدیان به سامانکده منتقل می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت، نقش NGOها را در جلوگیری از تکدی‌گری موثر دانست و خاطرنشان کرد: مردم نباید تحت تاثیر احساسات به متکدیان کمک کنند و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که رشت عاری از هرگونه متکدی باشد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: سامانکده بانوان در محدوده منطقه چهار شهر رشت قرار دارد و با هزینه اندک حدود ۳۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

مجتبی شهرستانی از فعال بودن گشت فوریت‌های اجتماعی به‌صورت ۲۴ ساعته در رشت خبر داد و افزود: این سامانکده مجهز به ۱۸ تخت بوده و گنجایش بیشتری نیز دارد و زیربنای آن حدود ۲۵۰ متر مربع است.

وی اعلام کرد: مدیران خدمات شهری در مناطق پنج گانه و پرسنل حوزه سلامت و خدمات شهری شهرداری در سطح شهر گشت زنی می‌کنند و در صورت مشاهده افراد متکدی آن‌ها را با احترام و تکریم به سامانکده منتقل می‌کنند.

شهرستانی با بیان اینکه یک مددکار اجتماعی مرد و یک مددکار زن به‌صورت شیفتی در این سامانکده حضور دارند اذعان داشت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه مانند کمیته امداد و بهزیستی نیز برای ساماندهی متکدیان به شهرداری کمک می‌کنند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت تصریح کرد: با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، متکدیان جمع آوری شده به مرور زمان از وام‌های کم بهره برخوردار شده و در بازارچه‌های تحت امر شهرداری با تخفیفات مناسب صاحب غرفه می‌شوند تا روی پای خود بایستند./ انتهای پیام/تسنیم