در نشست مشترک استاندار گیلان و رئیس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی  در تهران در خصوص بهره مندی بیشتر طرح های اقتصادی و تولیدی گیلان از تسهیلات این صندوق مذاکره شد. به گزارش مهر گیلان، دکتر نجفی عصر امروز باقدردانی از تصمیمات مهندس دوست حسینی گفت : صندوق توسعه ملی برای طرح های صنعتی […]

در نشست مشترک استاندار گیلان و رئیس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی  در تهران در خصوص بهره مندی بیشتر طرح های اقتصادی و تولیدی گیلان از تسهیلات این صندوق مذاکره شد.

jpg1043

به گزارش مهر گیلان، دکتر نجفی عصر امروز باقدردانی از تصمیمات مهندس دوست حسینی گفت : صندوق توسعه ملی برای طرح های صنعتی ،گردشگری و کشاورزی که در بانکهای عامل استان پذیرش شده و دارای شرایط دریافت این تسهیلات شناخته شوند محدودیت اعتباری  ارزی و ریالی ندارد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی خرد ومتوسط از تسهیلات مصوب شده کارگروه رفع موانع تولید بهره مند می شوند افزود : برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به  بنگاه های بزرگ اقتصادی نیزمحدودیت سقف پرداختی در استان وجود ندارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : صندوق مذکورهمچنین محدودیت سقف  تسهیلات سرمایه ای برای تکمیل طرح های نیمه تمام  با  پیشرفت بالای ۶۰ درصد نیز لحاظ نمی کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پرداخت تسهیلات به واحدهای مرغداری در اولویت صندوق توسعه ملی نبود گفت : براساس توافقات انجام شده صندوق توسعه  به مرغداری هایی   که  بیشتر از  ۵۰ درصد ظرفیتشان فعال باشند تسهیلات طرح های توسعه و سرمایه در گردش پرداخت می کند.

دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان یکی از قطبهای تولید مرغ کشور محسوب می شود و به تازگی تعدادی از واحدهای آن استانداردهای صادرات به روسیه را بدست آورده اند گفت : با برداشته شدن مانع موجود ،مرغداری های فعال گیلان در راستای افزایش تولیدات صادرات محوربه کشورهای همسایه بویژه روسیه  می توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند.

گفتنی است در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی که صبح شنبه  بیست و سوم تیرماه به ریاست حجت االاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد، بر مبنای ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم، ۵عضو جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی مطرح و با رای اعضای هیات امناء انتخاب شدند.

همچنین با تصویب هیات امناء احمد دوست حسینی نیز به عنوان رییس جدید هیات عامل صندوق توسعه ملی انتخاب شد./انتهای پیام