مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه چرخه تامین برق سه محور اساسی تولید، انتقال، فوق توزیع و توزیع انرژی برق را در تامین برق مصرفی دارد افزود: در بحث تولید انرژی برق در گیلان با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نیستیم. به گزارش مهر گیلان ،عظیم بلبل‌آبادی ظهر امروز در مراسم تجلیل از […]

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه چرخه تامین برق سه محور اساسی تولید، انتقال، فوق توزیع و توزیع انرژی برق را در تامین برق مصرفی دارد افزود: در بحث تولید انرژی برق در گیلان با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نیستیم.

IMG_6050 copy

به گزارش مهر گیلان ،عظیم بلبل‌آبادی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان با بیان اینکه خبرنگاران زمینه تحول و توسعه جامعه هستند اظهار داشت: شهدای خبرنگار با از جان گذشتگی در تمامی دوران با جستجوی واقعیت و انعکاس عادلانه رخدادها رسالت خود را ماندگار کردند.

وی با اشاره به اینکه هر روز روز خبرنگار است و جامعه بدون حضور خبرنگاران به  جامعه‌ای مرده بدل می‌شود افزود: شهدای اهل قلم استوارانه در انعکاس اخبار رسالت خبری خود را به جهانیان منعکس کردند.

بلبل آبادی خاطرنشان کرد: گیلان با ظرفیت نامی تولید ۲۸۱۶ مگابایت برق مصرفی، می‌تواند بیش از نیاز مصرفی استان برق تولید کند و در صورت نیاز می‌تواند برق تولیدی استان‌های همجوار را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مصرفی در پیک مصرف تابستانه سال گذشته در استان ۱۹۴۲ مگابایت بوده است افزود: در روز گذشته (۲۴ مرداد) بیشترین میزان مصرفی برق امسال را با ۱۵۹۷ مگابایت در استان شاهد بودیم.

بلبل آبادی با تاکید بر اینکه نیاز مصرفی استان کمتر از این میزان است تصریح کرد: از اوایل تیرماه تا اواخر مردادماه بیشترین میزان مصرفی برق را در استان شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه در دیگر فصول میزان مصرفی برق استان در روز به ۶۰۰ تا ۷۰۰ مگابایت کاهش می‌یابد افزود: در دوران پیک مصرف و فصل گرما بیش از دو برابر برق مصرفی استان به صورت آماده باید برای این روزها نگهداری شود.

بلبل‌آبادی با تاکید بر اینکه صنعت برق بسیار هزینه‌بردار و زمان بر است افزود: اگر در بحث ویژه صنعت برق به‌ ویژه در بحث مدیریت مصرف به درستی به موضوع بپردازیم به طور حتم ضرر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش انتقال فوق توزیع به دلیل تنگناهای مالی که صنعت برق در چندسال اخیر با آن مواجه شده است سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با میزان رشد مصرفی در استان و کل کشور محقق نشده است.

بلبل آبادی با اشاره به اینکه امروزه ششمین سوخت مصرفی کره زمین از مدیریت مصرف انرژی است افزود: اهمیت مدیریت مصرف و استفاده بهینه از انرژی برق در کشور بسیار حائز اهمیت است که امروزه توجه به آن یک ضرورت تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: اسفندماه سال ۹۴ عملیات اجرایی پروژه نصب پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت سیار هشتپر با هدف تامین برق مطمئن و پایدار در منطقه غرب گیلان و جلوگیری از افت شدید ولتاژ فوق توزیع آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، پروژه نصب پست ۲۳۰٫۶۳ کیلوولت سیار هشتپر را دارای یک فیدر ترانس ۲۳۰ کیلوولت جی.آی.اس خواند و بیان کرد: یک فیدر ترانس ۶۳ کیلوولت و دو فیدر ۶۳ کیلوولت خروجی «PASS ABB» در پروژه مذکور نصب شده است.

بلبل‌آبادی با بیان اینکه تمام تجهیزات و تاسیسات پست سیار روی «ارابه» و «بوژی» نصب است، تصریح کرد: ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش طراحی و خرید پست سیار پروژه مذکور هزینه شده ضمن اینکه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش آماده‌سازی زمین، حمل، خرید تجهیزات و تاسیسات پست سیار ۲۳۰/۶۳ کیلوولت سیار هشتپر هزینه شده است.

وی به افتتاح پروژه احداث فیدر ترانس پست شهرک صنعتی صومعه‌سرا همزمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: اردیبهشت ماه امسال عملیات اجرایی پروژه مذکور با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرک صنعتی صومعه‌سرا آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، هدف از احداث فیدر ترانس پست شهرک صنعتی صومعه‌سرا را افزایش قدرت پست از ۱۵ مگاوات آمپر به ۳۰ مگاولت آمپر و آزاد شدن یک ترانس سیار برای زمان‌های بحرانی عنوان کرد.

بلبل‌آبادی با اشاره به توان ۱٫۳۰ مگاولت آمپری پروژه احداث فیدر ترانس پست شهرک صنعتی صومعه‌سرا، خاطرنشان کرد: پست مذکور دارای ۳ فیدر خروجی است.

وی در ادامه به احداث پروژه خط ۶۳ کیلوولت تغذیه‌کننده پست شهرک صنعتی سفیدرود اشاره کرد و یادآور شد: پروژه خط ۶۳ کیلوولت دومداره تغذیه‌کننده پست شهرک صنعتی سفیدرود متشکل از ۴۲ دستگاه برج مشبک دومداره به طول ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر و دو دستگاه برج تلسکوپی چهارمداره به طول ۸۰۰ متر است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، هدف از اجرای پروژه مذکور را تغذیه پست ۶۳٫۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی سفیدرود از طریق پست لاکان و تامین انرژی الکتریکی مطمئن و با کیفیت برای مشترکان موجود و متقاضیان آینده در این شهرک خواند و اظهار کرد: ابتدای سال ۸۹ پروژه مذکور آغاز شده است.

بلبل‌آبادی همچنین به پروژه اتصالات ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت سیار تالش اشاره کرد و افزود: ابتدای تابستان امسال عملیات اجرایی پروژه برقراری اتصالات ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت سیار تالش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور با هدف افزایش پایداری شبکه فوق توزیع و تقویت ولتاژ پست‌های فوق توزیع منطقه غرب گیلان احداث شده است، تصریح کرد: تامین انرژی الکتریکی مطمئن و با کیفیت برای مشترکان موجود و متقاضیان آینده از دیگر اهداف احداث پروژه اتصالات ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت پست ۲۳۰٫۶۳ کیلوولت سیار تالش است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، اعتبار اجرای پروژه مذکور را یک‌هزار و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: پروژه اتصالات ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت پست ۲۳۰٫۶۳ کیلوولت سیار تالش دارای اتصال خط ۲۳۰ کیلوولت پونل ـ آستارا در پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت سیار تالش به صورت T-OFF و ورود و خروج خط ۶۳ کیلوولت تک‌مداره آستارا ـ هشتپر است. /انتهای پیام