مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد: با وجود صندوق اعتباری هنرمندان پیشکسوت و بیمه‌های مخصوص از مفاخر استانی و کشوری حمایت می‌کنیم. به گزارش مهر گیلان، فیروز فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به کمک‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در حمایت از بخش سینما […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد: با وجود صندوق اعتباری هنرمندان پیشکسوت و بیمه‌های مخصوص از مفاخر استانی و کشوری حمایت می‌کنیم.

به گزارش مهر گیلان، فیروز فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به کمک‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در حمایت از بخش سینما اظهار داشت: افتتاح سینما لنگرود بعد از ١٧ سال یکی از کارهای موثر در حوزه سینما در استان گیلان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه لازم است تا سینماداران و بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با یکدیگر تعامل داشته باشند عنوان داشت: این همدلی و هم افزایی کمک بسیار زیادی در روند تجهیز سینماها ایجاد می‌کند.

وی با اعلام اینکه بلیط سینماها تا پایان هفته دفاع مقدس نیما بهاء محاسبه می‌شود گفت: طرح “سینما سلام” به‌منظور اکران فیلم‌های روز سینمای ایران در محل سالن ارشاد شهرهایی که سینما ندارند ٢ روز در هفته اجرا می‌شود و تاکنون در لنگرود، آستانه، صومعه سرا و گوراب زرمیخ انجام شده است.

فاضلی با اشاره به اهمیت توجه به بخش “سینما تجربه” خاطرنشان کرد: اکران فیلم‌های این بخش که به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی است با استقبال خوبی مواجه شده و امسال ١٢ اکران در این بخش داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به برنامه‌های آتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در حوزه سینما اعلام کرد: نمایش فیلم‌های کوتاه برگزیده خانه سینما در روز ٣١ شهریور از جمله این برنامه‌ها است.

وی ابراز داشت: نمایش فیلم‌های بابک مجیدی در آستانه اشرفیه، نمایش فیلم “ساعت پنج عصر” در رودبار به‌همراه تجلیل از مخاطبان و تجلیل از هنرجویان نخبه از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان است.

فاضلی با اشاره به برخی سیاست‌های وزارتخانه‌ای این اداره پیرامون تغییر کاربری سینما های متروک گفت: اگر صاحبان سینما بخواهند تغییر کاربری بدهند به‌شرطی این مجوز صادر می‌شود که یک طبقه از مجموعه را به امور فرهنگی مانند سینما و کتابفروشی اختصاص دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه تلاشهایی برای احیاء تماشاخانه آبشار رشت انجام شده است گفت: این تماشاخانه جزئی از بافت تاریخی رشت به حساب می‌آید و با نامه‌نگاری‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه کشور در تلاش هستیم تا آن را احیاء کنیم.

وی با اشاره به حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار داشت: چند تن از کارشناسان زبده و همچنین بسیج هنرمندان در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند و ما نیز حمایت‌های جانبی را از آن انجام می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با معرفی پیشکسوتان سینما به‌عنوان مفاخر استان گیلان خاطرنشان کرد: با وجود صندوق اعتباری هنرمندان پیشکسوت و بیمه‌های مخصوص از این مفاخر استانی و کشوری حمایت می‌کنیم./ انتهای پیام