بارش شدید باران که از چند روز پیش در گیلان آغاز شد امروز هم موجب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها در بیشتر شهرهای این استان شده است.  به  گزارش مهر  گیلان ، مرکز گیلان بارش شدید باران موجب آبگرفتگی ۱۳۰ خانه در مناطق حویق ، اسالم و بخش مرکزی تالش شده است. طغیان رودخانه […]

بارش شدید باران که از چند روز پیش در گیلان آغاز شد امروز هم موجب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها در بیشتر شهرهای این استان شده است.

 به  گزارش مهر  گیلان ، مرکز گیلان بارش شدید باران موجب آبگرفتگی ۱۳۰ خانه در مناطق حویق ، اسالم و بخش مرکزی تالش شده است.
طغیان رودخانه ها در این شهرستان موجب شکسته شدن لوله انتقال آب آشامیدنی روستای لمر اسالم ، تخریب ۲ پل ، تلف شدن مرغ های یک واحد مرغداری با ظرفیت تولید ۲۰ هزار قطعه ، خسارت به ۱۰۰ واحد نگهداری دام و علوفه ، تخریب آسفالت برخی از راه ها و خیابان ها ، شکسته شدن حدود ۵۰۰ اصله درخت کیوی و تلف شدن بیش از ۲۰۰ قطعه طیور بومی شده است.
از صومعه سرا خبر رسید طغیان رودخانه ها به ویژه رودخانه مرغک و شیخ محله در این شهرستان موجب آبگرفتگی روستای کتمجان و جاده ی ضیابر – پیربازار ، لیفشاگرد به سسمس ، لیفشاگرد به نوخاله و سیاه درویشان به شیخ محله شده است.
به گفته احمد پادیاب مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا بیش از هزار هکتار از زمین های زیر کشت حبوبات ، سبزیجات و راتون این شهرستان به زیر آب رفته است.
علی فتح اللهی فرماندار صومعه سرا نیز اعلام کرد : میزان خسارت مالی سیل در این شهرستان در دست بررسی است.
محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال هم گفت : وضعیت این شهرستان بعد از سیل دیروز هم اکنون عادی است.
از لنگرود خبر رسید بالا آمدن آب رودخانه شلمانرود باعث بسته شدن جاده روستای خالجیر بالا در این شهرستان شده است.
سید رضا جوادپور فرماندار لنگرود اعلام کرد : پل روستاهای پایین شکرکش بخش اطاقور و مریدان بخش کومله بر اثر طغیان رودخانه شلمانرود خسارت دیده است  و برق روستای پنو بخش اطاقور هم قطع شده است.
وی گفت : همچنین تعدادی از خانه ها در شهر لنگرود و شلمان دچار آبگرفتگی شده است.
طغیان رودخانه گلرودبار در منطقه دیزبن لاهیجان موجب خسارت به خط انتقال و قطع گاز ۴۰۰ خانوار شد که با تلاش ماموران امداد رسان وصل شد.
سید محمد احمدی فرماندرا لاهیجان خبر داد : بارش شدید باران موجب آبگرفتگی در روستای کتشال و بخشی از کمربندی لاهیجان به لنگرود شده است.
بارش شدید باران و طغیان رودخانه ها موجب کدر شدن و قطع آب آشامیدنی شهر املش و چند روستای این شهرستان شد.
رییس اداره آب و فاضلاب شهری املش علت بروز این مشکل را بارش شدید باران و گل آلود شدن چشمه سفیدآب در رودسر اعلام کرد.
ارسلان قربانی با بیان اینکه در حال حاضر آب آشامیدنی شهروندان املش از طریق ۸ حلقه چاه تامین می شود افزود : پیش بینی می شود مشکل قطع و کدورت آب آشامیدنی این شهرستان تا امشب برطرف شود.
از شفت نیز خبر رسید : به علت بارش شدید باران رودخانه سیاهمزگی و امام زاده ابراهیم در این شهرستان طغیان کرده است.
فرماندار شفت اعلام کرد : راه روستای کمسار که به علت بارندگی شدید و طغیان رودخانه بسته شده بود امروز بازگشایی شد.
محمدرضا محسنی افزود : راه روستای جیرده شفت نیز که به علت طغیان رودخانه بسته شده است با تلاش ماموران دستگاه های خدمات و امداد رسان در حال بازگشایی است.
بازارچه کاسپین بندرانزلی هم به علت بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شده است که ماموران دستگا ه های امداد و خدمات رسان برای عادی شدن شرایط در این بازارچه تلاش می کنند.
از فومن هم خبر رسید طغیان رودخانه ها در این شهرستان بیش از ۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.
حسین اسماعیل پور فرماندار فومن گفت : طغیان رودخانه ها موجب تخریب ۳ پل روستاهای رودبارچیره ، کلفت و خطیب گوراب در این شهرستان شده و راه های ۱۰ روستای این شهرستان به ویژه  روستاهای گرداولاس ، گشت رودخان ، قلعه رودخان ، کلفت ، رودبار چیره و خطیب گوراب مسدود کرده است.
وی افزود : به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی بیش از ۷۰۰ خانوار با مشکل تردد مواجه اند که ماموران خدمات رسان و امداد و نجات در حال بازگشایی راه ها هستند./  انتهای پیام / صدا و سیما