فرماندار شهرستان رشت در دومین جلسه ستاد اربعین این شهرستان بر مردم محور بودن برگزاری مراسم اربعین تاکید ورزید. به گزارش مهر گیلان ،سیروس شفقی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین این شهرستان با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا از میراث گذشتگان ما است و باید در حفظ آن کوشا باشیم اظهار داشت […]

فرماندار شهرستان رشت در دومین جلسه ستاد اربعین این شهرستان بر مردم محور بودن برگزاری مراسم اربعین تاکید ورزید.

به گزارش مهر گیلان ،سیروس شفقی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین این شهرستان با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا از میراث گذشتگان ما است و باید در حفظ آن کوشا باشیم اظهار داشت : امیدوارم با عنایت خداوند پیام رسان خوبی برای نهضت بزرگ سیدالشهدا باشیم.
فرماندار شهرستان رشت افزود : بنده اعتقاد دارم که قدم نهادن در راه گسترش فرهنگ عاشورا توفیقی از جانب پروردگار است  و باید همه ما در تحقق این مهم کوشا باشیم.
وی یکی از راهکارهای اشاعه نهضت عاشورا را برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین دانست و بیان داشت : اربعین حسینی نمادی از عشق و ارادت مردم به اسلام و اهل بیت(ع) است و باید با تاکید بر مردم محوری این مراسم را برگزار کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان رشت گفت : این دومین جلسه است که برای برگزاری اربعین در فرمانداری شهرستان رشت برگزار می‌شود و توانستیم آسیب ها , نقاط قوت و متولیان را شناسایی کنیم .
وی با بیان اینکه سال گذشته هماهنگی های خوبی در بین دستگاه برای اجرای اربعین حسینی انجام شد گفت :از همه کسانی که سال گذشته در برگزاری این مراسم تلاش کردند تشکر می‌کنم و امیدواریم امسال نسبت به سال گذشته دستگاهها و ادارات بیشتر در میدان باشند.
وی در مورد فراهم کردن امکانات برای زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: عزت و احترام به زواران را باید در نظر بگیریم همانند گذشته ایاب و ذهاب زائرین با بهترین نحو انجام گیرد./ انتهای پیام