استاندار صبح امروز در بدو ورود به شهرستان آستارا با حضور در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بندرآستارا از روند توسعه‌ی این منطقه‌ بازدید کرد. به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این بازدید از نزدیک در جریان روند توسعه‌ی منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بندرآستارا قرار گرفت و گفت: عملکرد موجود نیازمند تعیین یک افق پیش‌رو برای […]

استاندار صبح امروز در بدو ورود به شهرستان آستارا با حضور در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بندرآستارا از روند توسعه‌ی این منطقه‌ بازدید کرد.

به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این بازدید از نزدیک در جریان روند توسعه‌ی منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بندرآستارا قرار گرفت و گفت: عملکرد موجود نیازمند تعیین یک افق پیش‌رو برای کسب موفقیت‌های بیشتر است.

وی با بیان اینکه مردم خواستار رونق اشتغال در کنار توسعه‌ی منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بندر آستارا هستند افزود: باید با برنامه‌ریزی و تدبیر برای توسعه‌ی بندری، پردازش، انبارداری  و جانمایی علمی اسکله‌ها تلاش کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: آمادگی لازم برای حمایت از طرح‌های توسعه‌ای این منطقه وجود دارد.

منطقه‌ی ویژه‌ی بندرآستارا در حال حاضر دارای  ۲ پست اسکله و ۲ شناور است که در طرح توسعه احداث ۴ پست اسکله پیش بینی شده است.

ظرفیت منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بندرآستارا یک میلیون تن است که در ۶ ماهه نخست امسال صادرات این منطقه ۶۰ درصد رشد داشته است.

استاندار گیلان همچنین از طرح سالمسازی سفیر امید آستارا بازدید کرد.

دکتر سالاری در ادامه سفر به شهرستان آستارا با حضور در گمرک از پایانه حمل بار و مسافربری نیز بازدید کرد.

حضور در جلسه بررسی وضعیت اجرای پروژه راه آهن آستارا- آستارا با حضور مقامات ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و بازدید از این پروژه ریلی در حال احداث از دیگر برنامه های سفر استاندار گیلان به شهرستان آستارا است./ انتهای پیام