نمایشگاه تولیدات برتر، بخشی از دستاوردهای صنعتی گیلان است به گزارش مهر گیلان ، محمد آراسته در حاشیه نمایشگاه تولیدات برتر استان در جمع خبرنگاران گفت: برپایی نمایشگاه های بومی و استانی می تواند موجبات پویایی اقتصادی استان و افزایش انگیزش فعالان و سرمایه گذاران عرصه تولید را فراهم نماید. وی در ادامه افزود: همواره […]

نمایشگاه تولیدات برتر، بخشی از دستاوردهای صنعتی گیلان است

به گزارش مهر گیلان ، محمد آراسته در حاشیه نمایشگاه تولیدات برتر استان در جمع خبرنگاران گفت: برپایی نمایشگاه های بومی و استانی می تواند موجبات پویایی اقتصادی استان و افزایش انگیزش فعالان و سرمایه گذاران عرصه تولید را فراهم نماید.
وی در ادامه افزود: همواره نمایشگاهها نقش بسیار ارزنده و مهمی در فضای بازار جهت ایجاد اشتغال وهمچنین تعادل اقتصادی با استفاده از توانمندی ها و پتانسیل‌های استانی در بهبود جذب سهم بازار دارند.
آراسته حضور در نمایشگاه را برای واحدهای صنعتی و تولیدی را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: چنانچه از نمایشگاه ها بعنوان یک فرصت مناسب هوشمندانه استفاده شود این قبیل نمایشگاه ها می تواند مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری باشد.
وی در ادامه به حضور ۴۳ واحدصنعتی شاخص استان در نمایشگاه تولیدات برتر اشاره نمود و گفت: حضور این تعداد واحد صنعتی نمایانگر همه توانمندی تولیدی و صنعتی استان نیست بلکه این بخش اندکی از دستاورهای صنعتی و تلاش فعالان اقتصادی استان است.
محمد آراسته اظهار داشت: در استان گیلان محصولات استراتژیکی توسط واحدهای صنعتی با برندهای ملی در زمینه فولادی، دارویی، غذایی، شیمیایی ، سلولزی ،لوازم خانگی و انواع کامپوزیت ها در حال تولید داریم که امکان حضور آنها با توجه به حجم اندک نمایشگاه میسر نشد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان در پایان به ظرفیتهای موجود برای سرمایه گذاری صنعتی اشاره کرد و گفت: زیرساختهای سرمایه گذاری در مقیاس صنعتی در استان در قالب ۳۵ شهرک و نواحی صنعتی با امکانات مناسب در استان فراهم است و برپایی این قبیل نمایشگاه صرفا برای حمایت از تولید بومی و تبادل تکنولوژی موجود در مراکز صنعتی، علمی ، تحقیقاتی جهت اعتلای اقتصادی استان گیلان است.
گفتنی است نمایشگاه تولیدات برتر استان، غروب روز چهارشنبه با حضور مصطفی سالاری، استاندار گیلان و جمع کثیری از مدیران استان در مساحتی قریب به ۲۰۰۰ متر با حضور ۴۳ غرفه بخش صنعت و ۱۸ غرفه حوزه کشاورزی و ۳ غرفه از ادارات خدمات رسان در محل دائمی نمایشگاههای شهرستان رشت افتتاح گردید و تا ۲۳ مهرماه سال جاری برای بازدید علاقمندان برپا خواهد بود.