برای اولین بار در کشور اولین ترانسفورماتورهای کم صدای ساخت داخل در پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار نصب شد. به  گزارش مهر  گیلان ،  مهندس «عظیم بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص این موفقیت و نوآوری گفت: برای کنترل سطح صدا در حد مجاز یا کاهش سطح  صدا و […]

برای اولین بار در کشور اولین ترانسفورماتورهای کم صدای ساخت داخل در پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار نصب شد.
به  گزارش مهر  گیلان ،  مهندس «عظیم بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص این موفقیت و نوآوری گفت:
برای کنترل سطح صدا در حد مجاز یا کاهش سطح  صدا و جلوگیری از آلودگی صوتی به خصوص در مناطق مسکونی و جهت رفاه حال مشترکین محترم در پستهای انتقال و فوق توزیع ، شرکت برق منطقه ای گیلان ایده استفاده از ترانسفورماتورهای کم صدا را در دستور کار خود قرار داد و به سفارش برق منطقه ای گیلان اولین ترانسفورماتورهای کم صدا توسط گروه کارخانجات  ایران  ترانسفو ساخته شد و موفق شدیم این ترانسفورماتورها را در پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار نصب کنیم.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان خلاقیت در راستای ساخت تکنولوژی ترانسفورماتورهای کم صدای بومی را از موفقیت های بزرگ برق گیلان عنوان کرد و گفت:
استفاده از این تکنولوژی بومی که از جمله راهکارهای برق گیلان بوده هم اکنون در سطح  برق های منطقه ای دیگر مناطق کشور خواهان و کاربرد فراوانی دارد و برای کنترل سطح  صدا در حد مجاز  یا کاهش  سطح  صدا  از برق گیلان  الگو برداری می شود و این امر نشانگر  تعالی و موفقیت شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان می باشد.
وی افزود:
پست ۶۳/۲۰ کیلوولت توحید گلسار شرکت برق منطقه ای گیلان که در آن از  دو دستگاه ترانس ۴۰MVA کم صدا  استفاده شده با هدف تقویت و پایداری و تعدیل بار شبکه فوق توزیع و توزیع شمال شهر رشت، در منطقه گلسار رشت احداث شده و تا پایان سال جاری برقدار خواهد شد.
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه اعتبار این پروژه بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال بوده، در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت:
این پست با ظرفیت۴۰*۲ مگاولت آمپر دارای دو فیدر خط ۶۳ کیلوولت، دو فیدر ترانس  ۶۳کیلوولت، دو فیدر ورودی ترانس ۲۰ کیلوولت و ۱۲ فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت و ۴ فیدر خازنی بوده که سیستم عایقی آن از نوع  GIS می باشد. پستهای GIS به دلیل ماهیت وجودی ( کمپکت بودن ) به زمین کمتری برای احداث نیاز دارد.
گفتنی است که به منظور تقویت و پایداری شبکه فوق توزیع کلان شهر رشت و باتوجه به کمبود زمین در محدوده شهری، احداث این پست با عایق گازی و سیستم کنترلی توزیع شده( DCS ) در دستور کار شرکت برق منطقه ای گیلان قرار گرفت.
شایان ذکر است که پیشرفت فیزیکی کل این پروژه  ۸۴/۴ درصد بوده و مشاور پروژه ، شرکت قدس نیرو و پیمانکار آن شرکت صفانیکو می باشد./    انتهای  پیام