در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر ضرورت برخورد اصولی وریشه‌ای با معضل قاچاق تاکید کرد و افزود : برخوردها ی مبتنی با مانور و نشان دادن آمار ، به نفع مردم و برای رضای خداوند نیست. به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه […]

 در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر ضرورت برخورد اصولی وریشه‌ای با معضل قاچاق تاکید کرد و افزود : برخوردها ی مبتنی با مانور و نشان دادن آمار ، به نفع مردم و برای رضای خداوند نیست.

به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برخورد با دانه درشت‌ها و شبکه ها را اولویت مبارزه با قاچاق دانست و با بیان اینکه  مخاطب اول را خرده پاها قرار ندهیم افزود : باید واقع بینانه و با اولویت‌بندی شبکه‌های قاچاق را شناسایی و برخورد کنیم .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در امر مبارزه با قاچاق وضعیت فعلی را درست ترسیم و راهکارهای مقابله با آن را ارائه دهند افزود: دستگاه‌های اجرایی در تمامی برنامه‌های خود در جهت کاهش آسیب و نارسایی باید طرح جامعه و برنامه داشته و براساس آن وظیفه خود و انتظار از دیگران را مشخص کنند تا پس از تصویب براساس آن مطالبه‌گری شود.

دکتر سالاری با بیان اینکه باید در امر مبارزه با قاچاق ، متناسب با شرایط روز و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین تلاش کنیم افزود: با بهره‌برداری از تکنولوژی روز ، فناوری الکترونیکی و پایش تصویری می توان بخشی از کمبود نیروها در امر مبارزه با قاچاق را جبران کرد .

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در مبارزه با قاچاق بر لزوم پرهیز از اقدامات نمایشی در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی تأکید کرد و افزود : آموزش و فرهنگ سازی باید باور را در فرد ایجاد کند به گونه ای که در بخش مبارزه با قاچاق چوب آن فرد بداند جنگل سرمایه خود و باید در کنار دولت از آن حفاظت کند و تعرض به جنگل را تعریض به حریم خود بداند.

وی در ادامه تاکید کرد :  ادارات کل منابع طبیعی و شیلات نیز باید در بحث مبارزه با قاچاق چوب و ماهیان خاویاری طرح جامع داشته تا براساس آن انتظار از دستگاه‌ها مشخص شود و ازآنان مطالبه شود .

وی با بیان اینکه با توسعه آبزی پروری می توان بخشی از مشکل قاچاق ماهیان خاویاری را  برطرف کرد  افزود: یگان حفاظت از دریا باید به علم روز مجهز کند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید ضمن کاهش هزینه، نظارت‌ها افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان  بر ضرورت اجرای طرح کاداستر به منظور تهیه نقشه های ثبتی جهت  اشرافیت کامل از مالکیت دولت و مردم تأکید کرد و آن را جزء برنامه‌های جدی استان برشمرد و افزود: تهیه این نقشه در تمامی برنامه‌ریزی ، آمایش سرزمینی، جانمایی محل پروژه‌ها و بخش‌های مختلف استان  کمک کننده خواهد بود  .

وی برضرورت برخورد اصولی وریشه‌ای با معضل قاچاق تأکید کرد و افزود: برخوردها مبتنی با مانور و نشان دادن آمار ، به نفع  مردم و برای رضای خداوند نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم کارفرمای ما هستند افزود: حقوقی که می‌گیریم از مالیات و نفت آنان است،  پس باید هر تصمیم که می‌گیریم برای مردم و رضای خدا باشد.

در این نشست همچنین روسای کارگروه‌های پنج‌گانه این کمیسیون به ارائه گزارش از اقدامات خود پرداختند./ انتهای پیام