استاندار گیلان در آستانه‌ی هفته‌ی وحدت در نشست صمیمی با علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان بندرآستارا گفت: وظیفه داریم به گونه ای عمل کنیم که اعتقادات جامعه دچار لطمه نشود. به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست با تبریک هفته‌ی وحدت افزود: وحدتی که بین شیعه و سنی در استان گیلان […]

استاندار گیلان در آستانه‌ی هفته‌ی وحدت در نشست صمیمی با علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان بندرآستارا گفت: وظیفه داریم به گونه ای عمل کنیم که اعتقادات جامعه دچار لطمه نشود.

به گزارش مهر گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست با تبریک هفته‌ی وحدت افزود: وحدتی که بین شیعه و سنی در استان گیلان وجود دارد مثال زدنی است و این موضوع در پیوندهای بین آنان در ۳ شهرستان آستارا، تالش و رضوانشهر به خوبی مشهود است.

وی گفت: کتاب آسمانی قرآن، قبله، پیامبر و احکام مشترک بین مذاهب شیعه و سنی از عوامل وحدت هستند که به درستی در بین این مذاهب در حال اجرا است.

*مهمترین موضوع در حال حاضر معیشت و اشتغال مردم است*

نماینده عالی دولت در گیلان وجود منافع مشترک ملی و مسائل استانی را از عوامل وحدت ملی بین شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: مهمترین موضوع در حال حاضر معیشت و اشتغال مردم است که از حکومت دینی انتظار می‌رود برای آن گام‌های اساسی و جدی بردارد.

*حل مشکل بیکاری زمینه تبلیغ و اجرای تکالیف دینی را نیز هموار می‌کند*

*توقع جامعه این است که علما صدای رسای جامعه باشند*

دکتر سالاری بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها را ناشی از بیکاری دانست و افزود: حل مشکل بیکاری زمینه تبلیغ و اجرای تکالیف دینی را نیز هموار می‌کند. وی با بیان اینکه در رفع مشکل اشتغال علاوه بر دولت همه‌ی اقشار جامعه وظیفه دارند، افزود: کلام علما در بین مردم نافذ است و می‌توان از آن برای فرهنگ سازی استفاده کرد؛ توقع جامعه این است که علما صدای رسای جامعه باشند.

*حکومت بایستی خود را در قبال توسعه اشتغال در جامعه موظف بداند*

*وظیفه داریم به گونه ای عمل کنیم که اعتقادات جامعه دچار لطمه نشود*

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دین اسلام برای زندگی دنیوی و اخروی مردم برنامه دارد و حکومت بایستی خود را در قبال توسعه اشتغال در جامعه موظف بداند، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا لوازم و زمینه‌ی اجرای این برنامه‌ها را فراهم کنیم. دکتر سالاری با بیان اینکه در خصوص برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه لازم است بطور دقیق آسیب شناسی و ریشه یابی شود، تاکید کرد: وظیفه داریم به گونه ای عمل کنیم که اعتقادات جامعه دچار لطمه نشود.

*هر اقدامی که با خلوص نیت و در راستای منافع مردم باشد قطعاً به نتیجه می رسد و خداوند نیز کمک خواهد کرد*

وی ارتکاب جرم و تخلف در جامعه را معلول برخی ناکارآمدی ها دانست و اظهار داشت: اگر پس از مهارت آموزی و بهبود شرایط زندگی مردم، کسی مرتکب تخلفی شود باید با او برخورد کرد. استاندار گیلان با اشاره به اینکه علما در جاهایی که مرتبط با منافع عمومی مردم است حتماً تذکر دهند گفت: هر اقدامی که با خلوص نیت و در راستای منافع مردم باشد قطعاً به نتیجه می رسد و خداوند نیز کمک خواهد کرد.

*حضور استاندار در شهرستان تا این ساعت شب بی نظیر بوده است*

امام جمعه شهرستان بندرآستارا نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد استاندار گیلان در ایام تصدی این جایگاه، گفت: حضور استاندار در شهرستان تا این ساعت شب بی نظیر بوده است و امید داریم ره آورد خوبی از این سفر برای شهرستان رقم بخورد.

در این نشست صمیمی برخی از علمای اهل تسنن و تشیع به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند./  انتهای پیام