مجتمع فناوری پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت و ریاست، اساتید و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افتتاح شد. به گزارش   مهر گیلان  ، هدف از راه اندازی این مجتمع، تجمیع شرکت های دانش بنیان، […]

مجتمع فناوری پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت و ریاست، اساتید و جمعی از مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افتتاح شد.

به گزارش   مهر گیلان  ، هدف از راه اندازی این مجتمع، تجمیع شرکت های دانش بنیان، هدایت و رهبری آنها جهت اهداف سازمانی در راستای سیاست های وزارت متبوع است.

در مجتمع فن آوری های پیشرفته، مراکز تحقیقاتی در حوزه های فناوری سلامت، ستادها و کارگروه های فعال در حوزه های فن آوری نیز حضور دارند و یکی از اهداف مهم مجتمع در آمد زایی و ایجاد ثروت دانش بنیان برای دانشگاه بوده که از مصادیق فعالیت های مربوط به اقتصاد مقاومتی می باشد. مرکز فناوری های پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای ۱۵ واحد و هسته فناور بوده که تعدادی از هسته های فناور آن موفق به تولید محصولاتی شده اند که یا برای اولین بار در دنیا و یا در کشور ارایه شده و در حال حاضر موفق به انعقاد چندین مورد تفاهم نامه همکاری باسازمان های مرتبط شده است. مجتمع فناوری های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی گیلان با نظارت و حمایت همه جانبه رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تخصیص ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  از اول مهر ماه سال ۱۳۹۶آغاز به کار کرده است.

از پروژه های محصول محور این مجتمع می توان به مواردی مانند: محلول ضد عفونی کننده مبتنی برنانو فناوری، نگهدارنده ضد سرطان مواد غذایی، نانو مکمل های غذایی، داروی گیاهی ضد فشار و دستگاه گوارش، عامل بند آوری خون مبتنی برنانو فناوری، کیت تشخیص کیفی و کمی متانول و کیت تشخیص جوش شیرین در نان اشاره کرد./ انتهای پیام