تیم امداد و نجات چین برای جستجوی دریانوردان گرفتار و مفقود شده وارد نفتکش سانچی شدند. نیرو‌های امداد چینی دو پیکر جدید را از نفتکش ایرانی در آب‌های چین پیدا کردند. به گزارش مهر گیلان ، تیم امداد و نجات چین برای جستجوی دریانوردان گرفتار و مفقود شده وارد نفتکش سانچی شدند. این نیروهای امدادی […]

تیم امداد و نجات چین برای جستجوی دریانوردان گرفتار و مفقود شده وارد نفتکش سانچی شدند. نیرو‌های امداد چینی دو پیکر جدید را از نفتکش ایرانی در آب‌های چین پیدا کردند.

به گزارش مهر گیلان ، تیم امداد و نجات چین برای جستجوی دریانوردان گرفتار و مفقود شده وارد نفتکش سانچی شدند. این نیروهای امدادی علاوه بر کشف دو پیکرخدمه کشتی، جعبه سیاه را نیز پیدا کردند. رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی سانچی به محض ورود به فرودگاه شانگ‌های، برای بررسی اوضاع به اتاق بحران چین رفت.

علی ربیعی که از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت سانچی منصوب شد، برای هماهنگی‌های لازم و بررسی راهکار‌های امداد و نجات و اقدامات انجام شده و ملاقات با مسئولان چینی از فرودگاه شانگ‌های به اتاق بحران رفت.
در همین حال کان ارثی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: نیرو‌های امداد و نجات چین صبح امروز ساعت ۸ و ۳۵ دقیقه (به وقت محلی) ورود نیم ساعته به کشتی داشتند و در این مدت دو پیکر جدید کشف کردند.
وی گفت: به علت زیاد بودن گاز‌های سمی و نبود اکسیژن کافی، نیرو‌های چینی فقط نیم ساعت در نفتکش حضور یافتند و خارج شدند.
سیروس کیان ارثی افزود: نیرو‌های تکاور ارتش آماده عملیات ورود هستند و در صورت فراهم بودن شرایط این عملیات انجام خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ملی نفتکش گفت: دو جسد کشف شده به خارج از کشتی سانچی منتقل شدند.
سیروس کیان ارثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در شانگ‌های افزود: هویت اجساد مشخص نیست.
وی گفت: به علت وزش باد شدید و وجود گاز‌های سمی در نفتکش، حضور بیشتر نیرو‌های امداد چین میسر نبود و این نیرو‌ها مجدد عملیات ورود را انجام خواهند داد./ انتهای پیام /صداو سیما