طرح ملی شب های روشن برای نخستین بار در کشور با حضور معاون رییس جمهور دیشب در رشت آغاز شد. به گزارش مهر گیلان ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این طرح در راستای ۲۴ ساعته کردن فعالیت های فرهنگی و گردشگری با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان […]

طرح ملی شب های روشن برای نخستین بار در کشور با حضور معاون رییس جمهور دیشب در رشت آغاز شد.

به گزارش مهر گیلان ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این طرح در راستای ۲۴ ساعته کردن فعالیت های فرهنگی و گردشگری با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پیاده راه فرهنگی رشت اجرا شده و قرار است در دیگر مناطق گیلان هم اجرایی شود.
رضا علیزاده افزود : در طرح شب های روشن هنرمندان صنایع دستی دست ساخته های خود را با قیمت مناسب و بدون واسطه به فروش می رسانند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در مراسم آغاز  طرح ملی شب های روشن در رشت گفت : طرح شب های روشن یکی از محوری ترین برنامه برای جذب مسافر و رونق صنعت گردشگری در گیلان است.
علی اصغر مونسان در ادامه افزود: ۱۵میلیون  نفر نوروز پارسال سفر کردند که پیش بینی می شود امسال ۱۵درصد افزایش یابد.
وی گفت: ۵ هزار ۶۷۰ پروژه گردشگراز ابتدا سال تاکنون در کشور به  بهر برداری رسیده است که با افتتاح این پروژهای برای یک هزار نفر شغل ایجاد شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پایان از برنامه ایجاد ۱۷۳هزار شغل در بخش گردشگری در سال ۹۷ خبر داد.
بهره برداری همزمان  هزار غرفه صنایع دستی در  ۷۵ نقطه گیلان ، اجرای  آئین های سنتی عروس گوله ی و نوروزی خوانی، بهره برداری از نمایشگاه گل و گیاه، باز گشایی نمایشگاه صنایع دستی و نشست با مجمع نمایند گان گیلان از دیگر برنامه های است که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در رشت اجرا شد./ انتهای پیام