نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما نشان می‌دهد، نوروز امسال ویژه برنامه‌های تلویزیون، ۸۳/۴ درصد مخاطب داشته‌ است.   به گزارش مهرگیلان،به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ نظر سنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما در تهران و ۳۲ شهر کشور، نشان می‌دهد تلاش شبکه‌های تلویزیونی و عوامل تولید سریال‌ها و […]

نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما نشان می‌دهد، نوروز امسال ویژه برنامه‌های تلویزیون، ۸۳/۴ درصد مخاطب داشته‌ است.

 

بیش از 83 درصد مخاطب تلویزیون در نوروز 97به گزارش مهرگیلان،به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ نظر سنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما در تهران و ۳۲ شهر کشور، نشان می‌دهد تلاش شبکه‌های تلویزیونی و عوامل تولید سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی برای نوروز ۹۷ یکی از پربیننده‌ترین نوروز‌ها را برای رسانه ملی رقم زده است؛ به طوری که میزان بینندگان تلویزیون در هفته اول نوروز امسال، ۸۳/۴ در صد بوده است.

بر اساس این نظرسنجی سریال‌های نوروزی ۸۰/۶ در صد و برنامه‌های ویژه تحویل سال ۶۶/۳ درصد بیننده داشته و سایر برنامه‌های تلویزیونی پخش شده در این ایام هم ۷۹ درصد بیننده به خود اختصاص داده است.

از میان ۱۲ برنامه شاخص بررسی شده در هفته اول نوروز ۹۷، که در ساعات منتهی به تحویل سال از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده است، برنامه‌های بهار نارنج، دورهمی، یک یک و اینک بهار با میانگین میزان رضایت ۸۵ درصدی مخاطب به ترتیب از بیشترین در صد بیننده برخوردار بوده‌اند و اجرای احسان علیخانی و مهران مدیری بیشترین رضایت مخاطبان را در پی داشته است.

براین اساس ۷۵ درصد از بینندگان تلویزیون در این نظر سنجی، رضایتی بیش از ۹۲ درصد از سریال “پایتخت ۵” داشته‌اند و سری دوم مجموعه “دیوار به دیوار‌”؛ مجموعه‌”کلاه قرمزی“، “‌تعطیلات رویایی ” و “هیئت مدیره” در مجموع با کسب رضایتی بیش از ۷۵ درصد به ترتیب در رده‌های بعدی از نظر تعداد مخاطبان قرار دارند.

علاقه‌مندان به برنامه‌های سرگرمی تلویزیون، از میان تولیدات ویژه نوروز امسال، بیشترین اقبال را به برنامه دورهمی نشان دادند. به طوری که این برنامه توانست ۶۸/۵ درصد بیننده و ۹۵ درصد رضایت مخاطب را به خود اختصاص دهد.

براساس این نظر سنجی، ویژه برنامه‌های تحویل سال شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان نیز ۲۰ درصد مخاطب داشته است.

در سه سال گذشته بیش از ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان با هدف جذب مخاطبان داخل کشور راه‌اندازی شده است.

گفتنی است: رسانه ملی امسال در کنار نظر سنجی‌های علمی مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان، جشنواره بزرگی در قالب مسابقه میان مخاطبان رادیو و تلویزیون در یازده بخش از طریق (#۱۶۲*) و پیام رسان سروش برگزار کرده است که تا ۲۵ فروردین، مبعث پیامبر گرامی اسلام ادامه دارد و در آن مردم می‌توانند با آراء مستقیم خود بهترین‌های نوروز را انتخاب کنند.

بر این اساس تا امروز بیش از یازده میلیون و پانصد هزار رای از سوی مردم به برنامه‌های مختلف این یازده بخش اختصاص یافته است و در روز مبعث به مخاطبان و برنامه‌های برگزیده جوایزی ویژه اهدا خواهد شد./ انتهای پیام