مراسم تکریم و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در رشت برگزار شد. به گزارش مهرگیلان ، امروز در شورای اداری استان با قدردانی از زحمات ۱۷ ساله حجت الاسلام  والمسلمین زین العابدین قربانی ، حجت […]

مراسم تکریم و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در رشت برگزار شد.

تکریم و معارفه نماینده جدید ولی فقیهبه گزارش مهرگیلان ، امروز در شورای اداری استان با قدردانی از زحمات ۱۷ ساله حجت الاسلام  والمسلمین زین العابدین قربانی ، حجت الاسلام  والمسلمین  رسول فلاحتی بعنوان نماینده جدید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت معرفی شد.
رییس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت : با اشاره به منویات مندرج در حکم انتصاب نماینده ی جدید ولی فقیه در گیلان گفت : خدمت صادقانه به مردم گیلان که از منظر رهبر معظم انقلاب به کار آزمودگی ، شجاعت و ولایتمداری شهره اند ، خدمت به هویت ایران اسلامی است و این مهم با اتحاد و همدلی مجموعه ی سلایق و دست اندرکاران دولتی و حاکمیتی میسر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در ادامه نماز جمعه را سنگر دفاع از حقیقت دین و زمینه ساز آگاهی بخشی و بصیرت افزایی امت اسلام در مواجه با هجمه های دشمنان عنوان کرد و افزود : در حال حاضر در ۹۰۰ شهر کشور مراسم پرشور نماز جمعه برگزار می شود که می توان آن را از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد.
وی با قدردانی از تلاش های ۱۷ ساله ی آیت الله قربانی در کسوت نمایندگی ولی فقیه در گیلان و امام جمعه ی رشت به جایگاه علمی و سابقه ی مبارزاتی وی اشاره کرد و افزود : حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده ی جدید ولی فقیه در گیلان نیز از فرزندان عالم و ایثار گر گیلان سرافراز است که با تاسی از توصیه های حکیمانه ی رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند مرکز ثقل وحدت در راستای خدمت صادقانه به مردم و گره گشایی از مشکلات جامعه باشد.
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در پایان از تمامی نیروهای دلسوز و انقلابی استان خواست با حفظ وحدت رویه و روحیه ی همدلی و برادری زمینه ی بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت های بالقوه ی استان را فراهم کنند.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور هم با بیان اینکه نماز جمعه فرصتی برای تبیین ارزش ها ، بصیرت افزایی ، اتحاد و همدلی جامعه ی اسلامی اس گفت : انقلاب اسلامی شجره ی طیبه ای است که نماز جمعه را می توان از ثمرات شیرین آن بر شمرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود : نماز جمعه امروز بزرگترین حسنی است که در بستر تعالی نظام اسلامی در اقصی نقاط میهن اسلامی برگزار می شود.
وی در ادامه به جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان اشاره کرد و افزود : این جایگاه مهم نعمت بزرگی است که برای یکپارچگی، وحدت و اعتلای فرهنگی و اجتماعی هر منطقه ضروری است.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به انتخاب نماینده جدید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت : حضور حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در استان با توجه به روحیاتشان نوید بخش روزهای خوبی است.
محمد جواد حاج علی اکبری افزود : آیت الله قربانی نماینده پیشین ولی فقیه در گیلان که اهل علم ، تحقیق و فضل هستند اکنون اوقات فراغت بیشتری در عرصه ی تحقیق دارند.
نماینده ی جدید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه ی رشت هم گفت : اتحاد، همدلی و همسونگری رمز موفقیت برای برون رفت از مشکلات فعلی جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی گیلانی افزود : تاکید رهبری بر پرهیز از ایجاد التهاب در جامعه است و اینجانب تلاش می کنم با حفظ آرامش در جامعه ، زمینه ی تعامل و همدلی را برای تحقق روند توسعه فراهم کنم.
وی با بیان گیلان اندیشمندان و نخبگان فراوانی دارد که در داخل و خارج استان مشغول فعالیت هستند تصریح کرد : اگر همسو باشیم می توانیم این ظرفیت ها را برای شکوفایی هرچه بیشتر استان به کار بگیریم.
نماینده ی جدید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه ی رشت به سابقه غنی فرهنگی و دینی گیلان اشاره کرد و گفت : ظهور بزرگان برجسته چون سلار دیلمی در تاریخ تشیع ، بیانگر جایگاه ویژه ی گیلان در پرورش عالمان برجسته ی دینی است.
حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی گیلانی با اشاره به نامگذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی ، از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد : حمایت به معنای خرید نیست بلکه تلاش برای بهره گیری از ظرفیت ها و تبلور استعدادها در بستر تولید و اشتغال است.
نماینده پیشین ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت هم با بیان اینکه بهار مسئولیت های ما کوتاه است گفت : در نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی نوشتم هر کسی را جای من انتخاب کنید با تمام توان از او حمایت می کنم.
آیت الله زین العابدین قربانی با بیان اینکه مسئولیت در نظام اسلامی فرصتی برای خدمات رسانی به مردم است افزود :  خوش به حال آنانی که از این فرصتی که به آنها داده شد بهره گرفتتند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وحدت از اوجب واجبات است خاطر نشان کرد : حفظ وحدت تنها با تلاش رهبری و مسئولان امکان ندارد همه باید در سایه ولایت کار کنند و وحدت کلمه داشته باشند.
استاندار گیلان هم گفت : آیت الله قربانی از افتخارات استان و کشور هستند، قدردان زحماتشان هستیم.
مصطفی سالاری افزود : حضور حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده جدید ولی فقیه در گیلان می تواند موجب همدلی بیشتر برای مهیا کردن زندگی بهتر برای مردم استان سرسبز گیلان باشد.
رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم گفت : از مقام معظم رهبری برای انتصاب روحانی جوان بومی تشکر می کنم  شخصی که در طول ۸ سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان بود.
جبار کوچکی نژاد افزود : از آیت الله قربانی هم که حدود دو دهه نمایندگی ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برعهده داشتند و فرهیخته و اهل قلم  هستند تشکر می کنم و امیدوارم مردم گیلان از ایشان همچنان بهره بگیرند./  انتهای پیام