آسپرین را از دانه های میوه ها بگیرید تا همیشه با مواد طبیعی درمان شوید. به گزارش الودکتر: دانه های گوجه فرنگی می تواند نقش آسپرین را برای بدن داشته باشد و چه بسا بهتر از قرص های شیمیایی. بهتر است همیشه از مواد طبیعی بدنمان را تغذیه و یا درمان کنیم تا همیشه سالم […]

آسپرین را از دانه های میوه ها بگیرید تا همیشه با مواد طبیعی درمان شوید.

دانه های این میوه بهترین آسپرین است!

به گزارش الودکتر: دانه های گوجه فرنگی می تواند نقش آسپرین را برای بدن داشته باشد و چه بسا بهتر از قرص های شیمیایی. بهتر است همیشه از مواد طبیعی بدنمان را تغذیه و یا درمان کنیم تا همیشه سالم باشیم و عمری طولانی داشته باشیم.

آسپرین در دانه های گوجه

دانشمندان در دانه‌های گوجه فرنگی ماده طبیعی را پیدا کردند که می‌تواند با پیشگیری از لخته شدن خون در بدن به گردش طبیعی خون انسان کمک کرده و به نوعی عملکرد قرص آسپرین را شبیه‌سازی کند؛ که بدون رنگ و بدون طعم است این ماده می‌تواند به غذا‌ها اضافه شده و بدون تغییر در مزه و رنگ غذا فواید بسیاری را برای مصرف کنندگان آن به همراه داشته باشد.
مقامات سلامت اتحادیه اروپا نیز خواص این ماده جدید کشف شده توسط دانشمندان انگلیسی را تائید کرده اند. هم اکنون میلیون‌ها سالمند در سراسر جهان روزانه آسپرین را مصرف می‌کنند تا از لخته شدن خون در بدن خود پیشگیری کنند، این در حالی است که مصرف این دارو می‌تواند عوارض زیادی مانند خونریزی معده و مانند آن را به همراه داشته باشد.
پروفسور آسیم دوتاروی زمانی که سرگرم بررسی فواید غذا‌های مدیترانه‌ای بود این ماده را کشف کرد و معتقد است می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای آسپرین استفاده کرد. این ماده هم‌اکنون با نام Fruitflow توسط این دانشمند به ثبت رسیده است و آزمایشات نشان می‌دهند ۳ ساعت بعد از مصرف آن گردش خون بدن به حالت یکنواخت درمی آید و اثرات آن تا ۱۸ ساعت در بدن باقی می‌ماند.

خواص گوجه فرنگی

متخصصان تغذیه گوجه فرنگی را با نام غذای وظیفه شناس می شناسند که بدون طی کردن مراحل آماده سازی پخت عملی ماورای تغذیه ای را انجام میدهد چرا که گوجه فرنگی از بیماری ها پیشگیری می کند و فاکتورهای سلامت را به تمام نقاط بدن ارسال می کند.

یک گوجه فرنگی متوسط حاوی ۲۲ کالری – ۰ گرم چربی – ۵ گرم کربوهیدرات – ۱ گرم پروتئین است. گوجه فرنگی منبع غنی از ویتامین A  C و فولیک اسید است. گوجه فرنگی دارای دامنه ی گسترده ای از فواید تغذیه ای است و معروف به داشتن آنتی اکسیدان – لیکوپن – لیپوئیک اسید – فولیک اسید و لوتین است.

این مواد چه فوایدی دارند؟

تقویت بدن برای تبدیل کلوگر به انرژی مفید برای فعالیت های بدنی

کنترل کلوگز خون و در نتیجه افزایش سیستم مقاومت علیه بیماری های هم چون دیابت و تقویت سیستم عصبی و مغز

آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی سدی محکم در برابر بیماری های عفونی است

فراهم کردن خوابی راحت و بهبود حرکت عضله ها

موارد احتیاط:

۱- گوجه فرنگی نارس و کال هضمش سنگین است، لذا خوردن آن باعث دل درد می‌شود.

۲- سرخ کردن زیاد گوجه فرنگی در روغن باعث سنگینی هضم آن می‌شود و روی آتش کباب کردن آن مناسب است.

۳- ماده‌ای سمّی به نام سولانین در گوجه‌فرنگی سبز و نارس وجود دارد که خوردن آن موجب مسمومیت می‌شود و دل پیچه، اسهال و باز شدن مردمک چشم ایجاد را می‌کند.

۴- خوردن گوجه فرنگی، برای بعضی بیمارانی که دچار حساسیت یا آلرژی (خارش بدن، قرمز شدن پوست، آسم، کهیر و…) هستند، ضرر دارد.

منبع  الو دکتر