رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: جای تاسف دارد که در چنین شرایطی برخی افراد که از جایگاه حقوقی و قانونی نیز برخوردارند، بدون استناد به منابع موثق و با ارایه نظرات غیر کارشناسانه، سعی در انتشار یاس و ناامیدی در جامعه دارند. به گزارش مهر گیلان ، علی رغم تلاش های صورت گرفته طی چند […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: جای تاسف دارد که در چنین شرایطی برخی افراد که از جایگاه حقوقی و قانونی نیز برخوردارند، بدون استناد به منابع موثق و با ارایه نظرات غیر کارشناسانه، سعی در انتشار یاس و ناامیدی در جامعه دارند.

به گزارش مهر گیلان ، علی رغم تلاش های صورت گرفته طی چند سال اخیر در مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دست آورده های حاصله و گاها منحصر بفرد، برخی افراد که از جایگاه حقوقی و قانونی نیز برخوردارند، بدون استناد به منابع موثق و با ارایه نظرات غیر کارشناسانه، سعی در انتشار یاس و ناامیدی در جامعه دارند. در این خصوص، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشست مدیران پرستاری گیلان با معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به مطالب منتشر شده در رسانه ها پیرامون سومدیریت و بدهی ۶۰۰ میلیاردی دانشگاه، گفت: در سال ۹۵ (اولین سال تصدی)، علیرغم بحران مالی، بر اساس منابع موثق (نظر کارشناسی هیات امنا)، این دانشگاه توانست به رقم ۳۰ میلیارد تراز مثبت دست پیدا کند. همچنین در مدت دو سال، گردش مالی دانشگاه دو برابر شد و روند پرداخت مطالبات نیز بهبود یافت.
 
وی، با بیان این که در سال ۱۳۹۶ با اجرای طرح مدیریت متمرکز خرید دارو، علی رغم افزایش تعداد بیماران، میزان هزینه دارو از ۴۴میلیارد به ۳۱ میلیارد کاهش یافت، افزود: جای تاسف دارد که در چنین شرایطی علاوه بر دشمنان خارجی، افرادی در داخل کشور نیز بدون استناد به منابع موثق و با ارایه نظرات غیر کارشناسی، با پراکندن یاس و ناامیدی، آب به آسیاب دشمن می ریزند.
 
دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۶ (در دومین سال متوالی) موفق به دریافت گواهینامه جایزه ملی مدیریت مالی ایران شد. این گواهی نامه با توجه به عملکرد مطلوب و شایسته دانشگاه در حوزه‌های مدیریت مالی به آن اهدا شده است. در این زمینه، تنها ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور صلاحیت دریافت این گواهی نامه را احراز کردند. بدیهی است، در صورت سو مدیریت و رشد دو برابری بدهی، چنین موفقیتی نصیب دانشگاه علوم پزشکی گیلان نمی شد! از سوی دیگر، گزارش شفاف مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۱۲ خرداد ماه سال جاری در نشست مجمع نمایندگان استان ارایه شد. همچنین، با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که در دیدار با مسوولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، مطرح شد به نظر می رسد در این خصوص باید تدبیری اندیشیده شود.
سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسوولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور: “انتشار آمارهای بی پایه و ادعاهای دروغ، تخریب چهره های مورد قبول مردم و انکار موفقیت های انقلاب اسلامی بخش هایی از اقدامات در فضای مجازی برای بدبین کردن مردم بویژه جوانان و نوجوانان است و متأسفانه برخی افراد بی تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاه ها، همان کار دشمن را انجام می دهند”.
بی شک، دانشگاه علوم پزشکی گیلان دست تک تک عزیزانی را که با نقد منصفانه و ارایه راهکارهای بهبود، برای ارتقای سلامت استان، تلاش می کنند، می فشارد و انتظار دارد؛ خواسته یا ناخواسته موجب چالشی نشوند که از منظر بی انصافی در حق مسوولان دانشگاه است. بی تردید، افرادی که با غرض ورزی و خواسته های دنیوی موجب تشویش اذعان عمومی و اشاعه یاس و ناامیدی در بین مردم می شوند، شایسته است در رفتار خود تجدید نظر کنند.