تجارب موفق بیمارستان های گیلان، صبح امروز در “جشنواره ملی تجارب موفق بیمارستانی” کشور برای مسوولان کشوری، تشریح شد و طی آن رییس مجلس شورای اسلامی از عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مدیریت منابع و مصارف در بیمارستان های دولتی گیلان، تقدیر کرد. به گزارش مهر گیلا ، ۱۵ تجربه موفق بیمارستان […]

تجارب موفق بیمارستان های گیلان، صبح امروز در “جشنواره ملی تجارب موفق بیمارستانی” کشور برای مسوولان کشوری، تشریح شد و طی آن رییس مجلس شورای اسلامی از عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مدیریت منابع و مصارف در بیمارستان های دولتی گیلان، تقدیر کرد.

به گزارش مهر گیلا ، ۱۵ تجربه موفق بیمارستان های گیلان، صبح امروز در “جشنواره ملی تجارب موفق بیمارستانی” کشور برای مسوولان کشوری، تشریح شد. در این خصوص؛ استقرار برنامه سیماد (طرح سیستم یکپارچه مدیریت انبار دارو و تجهیزات در مراکز درمانی)، استقرار نظام ارجاع الکترونیک، کاهش هزینه مصرف آلبومین در بیمارستان رازی رشت، تجهیز بیش از ۵۰ درصد بیمارستان های دولتی گیلان به سیستم تصفیه خانه فاضلاب – مدیریت پسماندهای بیمارستانی، توسعه و ارتقا سیستم مدیریت بیمارستانی، ارتقای درجه اعتبار بیمارستان و افزایش درآمد، بودجه ریزی عملیاتی و کاهش هزینه های غیر پرسنلی در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت، از مهمترین دستاوردهای ارایه شده در این جشنواره است.

با استقرار این طرح ها،  حدود ۱۰۳ میلیارد تومان طی مدت زمان شش ماه به همت مدیران و روسای بیمارستان های دولتی، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صرفه حویی هزینه شده است.

دکتر علی لاریجانی در نخستین جشنواره ملی تجارب موفق بیمارستانی در مدیریت منابع و مصارف، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از نظر تعداد پزشکان و خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه برای مردمی که به این خدمات دسترسی نداشتند، وضعیت بسامانی نداشتیم و حرکت و تفکر عدالت خواهانه در انقلاب اسلامی، موجب شد، نیروهای پزشکی به وضعیت کشور سامان دادند و وزارت بهداشت را صاحب اختیاراتی کردند که آموزش و خدمات پزشکی، ادغام شدند.
وی تصریح کرد: خدمات پزشکی به خوبی در دسترس مردم کشور قرار گرفت و نیروهای متخصص پزشکی به قدری افزایش پیدا کرد که نیاز کشور به پزشکان بیگانه و هندی، برطرف شد و نیروهای بسیار مستعدی در دانشگاه های علوم پزشکی تربیت شدند و الگوی موفقی برای بخش های دیگر، ایجاد کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، مسئولیت‌شناسانه عمل کردند و با درک شرایط سخت آن دوران، به ارائه خدمات با مسئولیت پرداختند و این رشد عقلانی سیاسی مهمی در بخش پزشکی کشور بود و بهترین پزشکان در جبهه حضور داشتند و از روی اخلاص به ارائه خدمات می‌پرداختند که نشان می دهد بخش پزشکی از فهم درست از شرایط کشور و مسئولیت اجتماعی، برخوارد هستند.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکان در سخت‌ترین شرایط همپای رزمندگان حضور داشتند و با شرایط نسبتا ناگواری از نظر تجهیزات با حس مسئولیت‌پذیری ارزشمند به ارائه خدمات می‌پرداختند و این سرمایه مهمی است که در ۴۰ سال گذشته از خود نشان دادند.
دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در حوزه سلامت تجربه خوبی در حضور پزشکان در بخش های دولتی و خصوصی داشتیم، بیمارستان های خصوصی خوبی ایجاد، تجهیزات مناسبی وارد و بخش های تولید دارو نیز فعال شد که در این زمینه باید از وزیر بهداشت که با همت طرح تحول سلامت را اجرایی کرد، تشکر کنیم کما اینکه نتایج نظرسنجی ها هم در مورد دستگاه های دولتی و هم خصوصی بیانگر قدرشناسی و رضایتمندی مردم از نحوه ارائه خدمات این بخش است.
وی خاطرنشان کرد: این سطح از رضایتمندی از حوزه سلامت از روی حقیقت بیان شده و نشان می دهد مردم از بخش سلامت و امنیت رضایت دارند و نشان می دهد راه درستی را دنبال کردید و طرح تحول سلامت مورد حمایت مردم است.
رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  از عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص صرفه جویی در هزینه ها (مدیریت منابع و مصارف) در بیمارستان های دولتی گیلان، تقدیر کرد. دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با  استقرار برنامه راهبردی از سال ۹۵ پروژه مدیریت هزینه (افزایش درآمد و کاهش هزینه)، را  در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است. در این زمینه گسترش فعالیت ها در حوزه اقتصاد درمان  و توسعه خدمات درمانی در بستر IT در مسیر چشم انداز دانشگاه “پیشرو در دانشگاه های نسل سوم”، مد نظر قرار گرفت.