در پی وقوع سیلاب و رانش زمین در جاده فرعی رحیم آباد به سمت لشکان، تیم های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مناطق سیلاب زده رودسر مستقر شدند. همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حل بحران سیل در رودسر به گزارش مهر گیلان ، در پی وقوع سیلاب و رانش زمین در جاده […]

در پی وقوع سیلاب و رانش زمین در جاده فرعی رحیم آباد به سمت لشکان، تیم های بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مناطق سیلاب زده رودسر مستقر شدند.

همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حل بحران سیل در رودسر

به گزارش مهر گیلان ، در پی وقوع سیلاب و رانش زمین در جاده فرعی رحیم آباد به سمت لشکان، با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نماینده شهرستان رودسر در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهری، کمیته بحران در شهرستان رودسر تشکیل شد و طی آن دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار دستگاه های امدادی برای ارایه خدمات بهداشتی درمانی به سیل زدگان، اعلام آمادگی کرد. 

حضور ریاست و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در منطقه سیل زده رودسر
دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت حفظ، تامین و ارتقای سلامت آسیب دیدگان، ۳ اکیپ بهداشتی درمانی اعم از ۳نفر پزشک ،۳نفر بهیار، ۳ نفر ماما، ۳ نفر کارشناس بهداشت محیط،۳ نفر کارشناس بیماری ها، ۱۰ نفر کارشناس بهداشت روان و ۸ نفر بهورز به منطقه اعزام کرده است. در این خصوص، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، پس از جلسه ستاد بحران، از مناطق ییلاقی زیاز، کجید، ملکوت، پیرکوه و دیلمان از نزدیک بازدید کرد و روند خدمت رسانی در این مناطق را مورد بررسی قرار داد.
در این راستا، تیم اداره نظارت و ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با حضور در مراکز درمانی شهرستان رودسر جهت بهبود روند خدمت رسانی، تلاش کردند.

ارایه خدمات رایگان سلامت به سیل زدگان رودسر
در این راستا، ۲ اکیپ پزشکی در مرکز زیاز و مرکز بارگاه دشت حضور داشته به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات می باشند و یک اکیپ دیگر به همراه پزشک و کارشناسان بهداشتی در چادر سیار در دو شیفت صبح و عصر به مردم سیل زده خدمات رایگان سلامت ( ویزیت، مشاوره بهداشتی، مشاوره روانشناسی، آموزش چهره به چهره و خدمات دارویی) ارایه می دهند.

در این خصوص، آموزش های چهره به چهره پیرامون، چگونگی کلر زنی آب آشامیدنی توسط کارشناسان بهداشت محیط و آموزش پیشگیری از بروز بیماری های منتقله از حیوان به انسان که ممکن است در اثر خفگی صورت گرفته باشد، در مناطق سیل زده توسط کارشناسان مبارزه با بیماری ها به انجام رسید. گفتنی است؛ به‌ دلیل سیلاب ۸۰۰ متر از راه اصلی روستایی کاکرود و ارتباط ۷۰ روستای این منطقه قطع شده است که نیروهای راهداری بلافاصله در محل مستقر شدند تا با بازگشایی راه های فرعی، مفقودان احتمالی را جستجو کنند.

بررسی های موید این مطلب است؛ بر اثر سیلاب اخیر و رانش زمین در ۵ روستای شهرستان رودسر، ۴ نفر فوت کرده اند و ۵ واحد مسکونی تخریبب شده است. همچنین، با توجه به شدت آسیب در یکی از روستاهای سیل زده، روستا تخلیه و ساکنین آن (۱۵ خانوار) در مکان امن اسکان داده شده اند.

روستای کاکرود دارای ۲ مرکز جامع سلامت روستایی و ۷ خانه بهداشت و ۶۷ روستا که جمعیتی بالغ بر دو هزار و ۹۲۵ نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد و شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.