رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افتتاح ۱۲ پروژه آموزشی درمانی، همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به گیلان خبر داد. به گزارش مهر گیلان  ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، از افتتاح همزمان ۱۲ پروژه آموزشی درمانی در گیلان خبر داد. رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افتتاح ۱۲ پروژه آموزشی درمانی، همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به گیلان خبر داد.

به گزارش مهر گیلان  ، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، از افتتاح همزمان ۱۲ پروژه آموزشی درمانی در گیلان خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان را از پروژه های حایز اهمیت در سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: بیمارستان جنرال ۲۲۲ تختخوابی دکتر پیروز لاهیجان با بخش های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، ارتوپدی، چشم پزشکی، اتاق عمل، رادیو لوژی، ICU، CCU، آزمایشگاه، داروخانه و درمانگاه های تخصصی و عمومی در ۵ طبقه و در زمینی به مساحت دو هکتار ساخته شد. زمین این مرکز درمانی، در سال ۱۳۸۶ توسط دکتر محمد صادق پیروز، استاد و پیشکسوت گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به این دانشگاه اهداء شد. سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی عمومی وزارت راه و شهرسازی، ساخت بیمارستان پیروز لاهیجان را با ۱۷ هزار متر مربع زیر بنا از سال ۸۸ آغاز کرد و این پروژه در اسفند ماه جاری جهت راه اندازی و تجهیز به دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحویل داده شد و در یازدهم اسفند ماه با پذیرش بیماران بستری عملا به چرخه سلامت استان وارد شد. برای ساخت این بیمارستان ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به پروژه بیمارستان میلاد لاهیجان، آغاز ساخت آن را از سال ۸۸ ذکر کرد و افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع و با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع در ۶ طبقه شروع شد. برای ساخت و تجهیز این بیمارستان بالغ بر هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده و با افتتاح آن برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد. این بیمارستان با ۷۲ تخت فعال دارای بخش های ICU، CCU ، NICU ، اطفال، داخلی، جراحی عمومی،LDR ، Postpartum، زنان، اورژانس و اتاق عمل می باشد.

دکتر یوسف زاده چابک، ساخت ۵ بلوک زایمانی ( LDR) در شهرهای رشت، صومعه سرا، رودسر، لنگرود و انزلی را از دیگر پروژه های قابل افتتاح عنوان کرد و افزود: برای افتتاح این پروژه ها مجموعاً ۴۷ میلیارد ریال از محل اعتبار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه شده است. با بهره برداری از بلوک های زایمانی مذکور، ضمن گسترش خدمات تخصصی زنان و کاهش زمان انتظار، ارایه خدمات مطلوب تر به بیماران امکان پذیر خواهد شد. کنترل و مراقبت از مادران باردار پرخطر، انجام زایمان به روش طبیعی، حمایت از مادران پر خطر و ارتقای فضای آموزشی مناسب برای دانشجویان رشته های تخصصی زنان و زایمان، رشته های مامایی و… از مهمترین اهداف راه اندازی این بخش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که یک پروژه آموزشی نیز در این سفر به بهره برداری می رسد، گفت: پروژه مرکز مهارت های بالینی (اسکیل لب) دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هدف ارتقای آموزش پزشکی و توسعه خدمات آموزشی در سال ۹۷ با زیر بنای ۴۵۰ متر مربع در محل دانشکده پرستاری مامایی رشت احداث شد. برای راه اندازی این پروژه ۱۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه شده است.

این مقام مسوول اذعان کرد: پروژه گسترش بخش اورژانس بیمارستان پورسینا در فضایی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال مد نظر قرار گرفت. در این طرح، با افزایش ۹ تخت، تعداد تخت های بخش اورژانس پورسینا به ۴۷ تخت رسید. تسریع در امر خدمت رسانی به بیماران بدحال و کاهش زمان ارائه خدمات از مهمترین اهداف اجرای طرح مذکور بود. وی افزود: بیماستان پورسینا هم اکنون قدیمی ترین بیمارستان گیلان و مرکز بیماران ترومایی است.

دکتر یوسف زاده، با اشاره به این که در شهرستان انزلی نیز بخش ICU بیمارستان شهید بهشتی انزلی آماده افتتاح و بهره برداری است، تصریح کرد: این بخش، با ۸ تخت فعال در فضایی با زیر بنا ۲۰۰ متر مربع قرار گرفته است. با راه اندازی این بخش، ضمن ارتقای سطح مراقبت های ویژه در شهرستان انزلی، از اعزام بیماران به مراکز دیگر خودداری می شود. برای ساخت این پروژه ۱۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه شده است.

وی افزود: از دیگر پروژه های درمانی، بخش BICU مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت به عنوان اولین bicu شمال کشور، با ۱۰ تخت فعال، در فضایی به مساحت ۴۵۰ متر مربع قرار گرفته و برای ساخت و راه اندازی این بخش، ۲۰ میلیارد ریال از محل بودجه وزارت بهداشت هزینه شده است. این بخش به آخرین استاندارد های سوختگی مجهز بوده و می تواند نیاز استان های مجاور را نیز برطرف نماید.

در بیمارستان الزّهرا (س) رشت، نیز ساخت بخش ناباروری (IVF )به عنوان اولین بخش ناباروری دولتی استان در فضایی با زیر بنای ۱۰۰متر مربع در سال۹۶ آغاز شد. بخش ناباروری(IVF ) با هزینه ۱۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در محل بیمارستان الزّهراء (س) رشت احداث شده است. وی کاهش هزینه خدمات، ایجاد زیر ساخت لازم برای حمایت از زوجین نابارور جهت تحکیم بنیان خانواده و ارتقای فضای آموزشی مناسب برای دانشجویان رشته های تخصصی زنان و زایمان را از مهمترین اهداف راه اندازی این بخش برشمرد.